Gå til innhold
Arkivverket

[#54276] Etterslekt etter Samuel Pedersen Befring f. ca 1814 i Jølster, d. 1889 Bergen


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Samuel Befring giftet seg med Marie Johannesdtr f. 1812 i Sandvigen, Bergen KK. Hun døde 1897 i Bergen. De er bosatt i Landåssmuget 15. De fikk barna Peder Johan 1835, Johannes Samuel 1843, Johanne Catarine 1844 og Nicoline Elisabeth 1847, Karen Marie 1849.Kjenner noen etterkommere etter disse barna?Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Her gifter Peder Johan seg i Korskirken i Bergen - 8. mai 1859, nr 28. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8345&idx_id=8345&uid=ny&idx_side=-104>LenkeI 1865-teljinga er han og kona å finna i Skjerstad i Nordland med 3 born. LenkeDei to eldste er uekte fødde. Samuel Martin fødd 30/12-1855: Lenke og Marie Martine Christine fødd 2/4-1857:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Tusen takk, Marianne! Noen har antydet at barna til Samuel og Marie kanskje dro tilbake til der faren var født i Jølster og bosatte seg der. Endel av slekt som hadde flyttet til Bergen gjorde det. Men det har hittil ikke vært mulig å finne ut om disse etterkommerne var blant de som flyttet til Jølster...Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ser ut som Samuel og Marie hadde fleire barn enn dei du nemner. Kva trur du om Berthe Nicoline, f 6/3-1838, døypt i St. Jørgen 25/3? [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8745&idx_id=8745&uid=ny&idx_side=-75>LenkeOg dei fekk også ei Nicoline Elisabeth i 1841 - sjå nr 95. LenkeHo døydde berre 4 år gamal, i 1845, sjå nr 71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Her gifter Nicoline Elisabeth seg med Ernst Severin Sørensen. Nr 43, Korskirken 24/10-1869. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8703&idx_id=8703&idx_listetype=vi&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-24>LenkeFamilien i Bergen i 1875-teljinga. Foreldra til Nicoline bur i 1. etasje? LenkeNicoline Elisabeth død i 1881, Korskirken; nr 51. Rett nok står det Pedersen til etternavn - men navn og tittel på ektemannen stemmer - fødselsår stemmer. Det må vera rett Nicoline? Faren brukte jo Pedersen til etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Berthe Nicoline gifta seg i Vågan, Nordland, 13. okt 1864 med Johannes Hansen, frå Skjerstad - nr 18. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2632&idx_id=2632&uid=ny&idx_side=-151>Lenke. (Eldste bror til Berthe Nicoline busette seg i Skjerstad).Vil tru dette er Berthe (Nicoline) og Johannes i 1865-teljinga -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Du kan prøve å gå vidare på dei barna som eg har funne gift..... Og du kan gå vidare på dei to/tre (eller fleire) barna til Peder Johan .... Eg skal sjekke når eg har tid... Interessant dette.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Litt vanskelig å tyde skriften noen steder på linkene. Under (3) - kan noen hjelpe å tyde hva yrket til brudgommen Aslak Larsen Alsager er ?Og under Peder Johans giftemål (2) er faren forpakter i 'Tisdalen'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Her fann eg eit tvillingpar, Sara Marie og Augusta Serene, fødd 14. okt 1865. Foreldre Aslak og Johanne Cathrine. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1962&idx_id=1962&uid=ny&idx_side=-326>LenkeJentene døde 4. og 15. november same år. Lenke19/5-1868 får Aslak og Johanne Cathrine nok ei jente, Marie Serene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Lenken til konfirmasjonen virker ikke på min maskin og når jeg går til databasevelgeren på arkivet får jeg bare opp Domkirken under konfirmasjoner!!? Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Mi lenke virker heller ikkje og no kjem eg ikkje inn på skanna kyrkjebøker i det heile teke. Skal legge lenka inn på nytt så fort eg får det til.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Dessverre, det gjør den ikke. Får bare opp Domkirken under databaser, Bergen.Kyrkjebøker, konfirmerte Konfirmerte i Domkirken i Bergen 1763-1780 Konfirmerte i Domkirken, Bergen 1781-1791Merkelig... Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Er det nokon som får opp den siste lenka eg har lagt inn? Eg får ei feilmelding når eg klikka på lenka. Skjønar ingen ting.... Men iallefall vart Karen Marie konfirmert i Korskirken, Bergen 3. april 1864.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Tjenesten med de skannede kirkebøkene er svært ustabil for tiden og det gir feilmelding i lenkene. Vi arbeider med problemet og ber om at dere har litt tålmodighet. Vi beklager de problemer denne ustabiliteten medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.