Gå til innhold
Arkivverket

[#54285] Hjelp til å finne Lasse Hendrichsen, f. ca. 1764 f. i Kvænangen i Troms


Gjest erna olavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest erna olavsen

Er det noen som kan hjelpe å finne Lasse Henrichsen f. ca. 1764 i Badderen i Kvænangen (tidl. Skjervøy sogn)? Kan også være født på Skorpa (Scorpen eller i Sverige).Har trålet kirkebøker flere ganger uten resultat.Han ble gift 1795 m/Eli eller Elen Nielsdatter fra Burfjord, og de fikk i allefall 1 barn sammen, Ole Larsen, f. 06.10.1797.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den siste opplysningen var feil. Det var hans 1. og hennes 2. ekteskap.Mulig du kan finne opplysninger i digitale kirkebøker om det finnes fra den tiden?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant vielsen til Lasse Henrichen og Elen Nielsdatter i kirkeboka også for 1795. Øverst høyre side i boka. LenkeVel lesbar i 150% forstørrelse. Her står et stedsnavn for Lasse H. og håper du vi kjenne igjen det?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Jeg fant denne innføringen i Skjervøy mini. 1763: ” … Fest: 1 Pasch: introduceret … 2) Henrich Olsøn Kittels kone Inger Svendsd: hvis barn blev fremstillet i kjerken N: Lasse Døbt af Niels Svensøn. Test: Niels Monsøn Jon Monsøn Niels Peders: Kirsten Rejersd: Marith Nielsd:…”. om dette er rette Lasse vet jeg ikke.Henrik og Inger hadde også fra Skjervøy mini. 1762: ” Fest: Litaneutic: kjerke tjeneste, introduceret …. 4) introd: Henric Olsøn Qvænangs kone Inger Svendsd: hvis barn var hjemmedøbt af Jon Olsøn Badderen N: Aslach og strax døde.”MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erna olavsen

Hei Knut. Tusen takk for opplysningene. Ser ut til at de kanskje er de rette personene jeg er ute etter. Etternavnet Kittels tyde på at de kom fra Kittilâ i Finland? Takk for hjelpen! Mvh Erna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.