Gå til innhold
Arkivverket

[#54287] Olaus Pedersen og Olava Olsdatter i Lier


Gjest Thomas Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Hansen

Jeg har fått gode hjelp her på forumet tidligere, og nå står jeg fast enda en gang så da prøver jeg meg her igjen.Jeg prøver å finne fødselsår og andre opplysninger om ekteparet Olaus/Olaves Pedersen og Olava Jørgine Olsdatter. De er bosatt på Laheld i Lier, hvor de får datteren Othilde Marie 16.10.1860 og sønnen Hans Peter 22.06.1862 (kanskje har de flere barn også).Men jeg finner ingen av disse i folketellingen for Lier i 1865. Det virker ikke sannsynlig at de har flyttet ut av kommunen, for begge barna konfirmeres i Lier, og Othilde Marie gifter seg også med en mann fra Lier og får barn der. Jeg klarer heller ikke å finne vielsesoppføringen til Olaus og Olava, eller noen tegn på at de har flyttet inn eller ut av kommunen rundt 1860.Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei Thomas Her har du løsning på problemet ditt.Vielse 06.11.1856 i Sande sogn Lenke [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=sandgift&sokpostnr=21#a0>Lenke Olava Jørgine er født i Sande Lenke: LenkeOlaus er døpt 23.04.1826 i Lier. Far er Peder Larsen Laheld. Lenke: Lenke I Folketellingen 1865 finner du dem i Drammen, men Olaves er kalt Olaves Fodens. Lemke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.