Gå til innhold
Arkivverket

[#54301] Marie Elisabeth Schultz gm. August Schönbeck Ellefsen


Gjest Harald Linde-Nielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Linde-Nielsen

Konen til August Schönbeck Ellefsen 1815-1879(se tema 54147) heter Marie Elisabeth Schultz Worsøe 1826-1904 som tidligere nevnt. Hennes far er toldbetjent og premierløytnant Vilhelm Adolpf Worsøe f. 1789. Moren hans er Maria Elisabeth Schultz f. 1767 gift 10 02 1789 i Larvik bosted Stavern, datter av Johan Schultz. De to siste har jeg lite opplysninger om. Kan noen hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Jeg har Johan Christopher Schultz f. 1722, død 1801, muligens i Brunlanes. Gift med Anne Marie Evensdatter, f. 1737, død 1800, muligens i Brunlanes. Men der stopper det for meg.mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her fant jeg paret viet 1795 i kirkebok for Brunlanes. Nederst venstre side. Lesbart i 150% forstørrelse: LenkeMaria Elisabeth er oppført som enke så det passer bra med familien jeg fant i 1801-tellingen. Her kalles hun Collin som ektemannen, men barna som er ført der er nok hennes fra 1. ekteskap .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På DIS Treff fant jeg mange data levert med Schultz , Worsøe slekt:Marie Elisabeth Schultz Worsøe f. 1826 , Bergen, Hordaland.Foreldre : Wilhelm Adolp Worsøe f. 1789 Larvik d. 1858 Trondheim.g.m Marie Elisabeth Nieuwejarf f. 1797 Bergen d. 1864 Trondheim-Her er også nevnt slekt bakover . Nevner Iver Rosenkrantz Worsøe f. 1760 Hindbye, Viborg ; Danmark d. 1794g. m. Marie Elisabeth Schultz , Larvik.Disse data må vel sjekkes, men det finnes mange opplysninger om disse slektene på DIS treff. Om man har levert slektsdata hit, kan man klatre i slektstrær og sammenlikne opplysninger, og kontakte andre som forsker på samme slekt for event. rettelser.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Jeg har Marie Elisabeth Nieuwejaar f. 17. 10. 1796 i Bergen. Foreldre Claus Niejahr (Nieuwejaar), født 1752 i Mecklenburg og død 26. 11. 1829 i Bergen, g.m. Elizabeth Lind, f. 1766 i København og død 13. 12. 1829 i Bergen. Iver Rosenkrantz Worsøe var ganske riktig far til Wilhelm Adolph f. 1789.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Harald Linde-Nielsen

Legger ved lenke til 'fremmede som bor i Larvik 6. november 1793' fra vigerust.net Lenke Marie Elisabeth Schultz far, Johan Christopher Schultz kommer altså fra Tyskland.Moren til Marie Elisabeth; Johan Christopher Schultz kone Anne Marie Evensdatter har jeg desverre ikke funnet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.