Gå til innhold
Arkivverket

[#54313] En dåp i Fet, Akershus 18/8 1844


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

18/8 1844 ble Nils Petter Rasmussen døpt i Fet, Akershus (fødselsdato: 2/8). Han var 'uægte' født, og foreldrene er presentert slik: 'Moderen Anne Johanne Torud under Falla, og udlagt til Barnefader Rasmus Haakensen Vald i Sørum. Begges 1ste leiermaal'.Er det noe som kjenner til disse personene, og som eventuelt vet hvem som var dåpsbarnets besteforeldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Hei I Fet bygdebok III side 323, 349-350 er det skrevet om denne familien.Nils Pedersen 1795-1827 g 1820 m Marte Andersd 1798. Barn: Anne Johanne 1823 g 1851 m Ole Hansen. Det var også flere barn.Anne Johanne Nilsd 1823-1863 bodde hos mora i Torud da hun i 1844 m Rasmus Håkensen fikk sønnen Nils Peter. Nils Peter g 1872 m Marie Jonasd.I bind IV side 206 finner vi foreldrene til Nils Pedersen. Peder Jensen 1765-1831 g 1790 m Johanne Larsd 1765-1804.Sender du meg en mail på fetslekt@yahoo.no kan jeg sende deg noe mer informasjon.Mvh DagH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

I ft. 1865 finner jeg en 54 år gammel 'proprietær' Rasmus Heyerdahl på gården 'Valde' i Sørum. Kan det ha vært han som var 'på vift' i Fet i 1844?Hans fødsel/dåp er muligens her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.