Gå til innhold
Arkivverket

[#54316] Kari Aamundsdotter f 1764 i Lingjerde i Luster?


Gjest Karin Lothe
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Lothe

I bind 4 Gards og ættesoge for Luster - Gaupne sokn Henrik Torbjørnsen Leirmo f 1765 på Kjødni / Leirmo var gift med Kari Aamundsdotter frå Lingjerde f 1764 Jeg finner henne ikke igjen under Lingjerde. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en bror av Kari , Anders Aamundsen på gard Lindg Lyster i 1801: Lenkespørs om det finnes digitale kilder fra området som kan hjelpe deg med å finne foreldres navn?Eller bygdebøker med slektshistorie?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jo, scannede kirkebøker finnes som dekker fødsel til både Kari og Anders Aamundsen barn, men bøkene er ikke lette å lese så det blir litt av en oppgave å lese gjennom ca årstall når barna kan være døpt?LenkeAldersangivelse i folketellinger er ikke så nøyaktig, og jeg fant ikke barndåpen til Kari i farten.Lykke til med letingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner en Anders Aamundsen døpt i Luster her: Lenke En mulig bror med navn Einer Amundsen døpes 7 april 1753.Kan muligens være foreldre også til Kari Amundsdatter f. ca 1765 .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Lothe

I det første innlegget mitt viste jeg til bygdebøkene jeg bruker Du foreslår Anders Aamundsen. Han er født på Høyeim og kom senere til Lingjerde . Anders har en søster som er født i 1764. Ho heter Dortha, så, beklager, dette er et blindsporKarin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Lothe

Takk til May - Britt Dette er den rette. Ser ho er nevnt som Aanund Lindgjerdes datter. Da er ho sikkert av en eller annen grunn falt ut av bygdebokaKarin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Hei igjenSer at en av fadderne er (tror)Christhi Asbiørnsdatter Lindgjerde muligen mor eller søster til AAnund. Skal sjekke min mans aner litt, tror jeg har vært borti den gården selv ...' Smil' Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.