Gå til innhold
Arkivverket

[#54324] foreldre til Ragnhild Taraldsdatter


Gjest Inger Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Næsset

Har i hele dag lett i kirkebøkene for Heddal etter foreldrene til Ragnhild Taraldsdatter født 14.04.1875 i Heddal. (Heddal 1855-1870, folio 147, nr. 34) Foreldrene het Tarald Taraldsen og Anne Johnsdatter. Hadde trodd jeg skulle finne vielsen deres men det klarer jeg ikke. Dersom noen kjenner til disse så ville jeg blitt veldig glad for tips. Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Så vidt jeg har funnet på FS så fikk de barna: Anne dpt. 12/10 1862 -- Ingeborg f.30/9 1865 Dalen -- Guild f.28/5-dpt.18/7 1869 -- Anne 23/3-dpt.26/5 1872 Traaserud, Sauerlien -- Ragnhild 14/4-dpt.20/6 1875 og John 1/9-dpt.15/9 1878. Alle i Heddal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Her er Tarald og Anne hos sin datter Anne i 1900LenkeIflg. Hitterdalsboka var Ellef Sveinungsen, f. 18-9-1853 og gift 21-9-1892 med Anne Taraldsdtr., f.23-3-1872 (datter av inderst Tarald Taraldsen Traaserud og Anne Johnsdtr.) Ellef og Anne hadde barna: 1. Anlaug f. 20-12-1892. 2. Anne f. 5-2-1894. 3. Sveinung f. 28-11-1898.Ellef sin bror, Torgrim, f. 24-3-1859, ble gift med Ingeborg Taraldsdtr. f. 30-9-1865. De hadde 2 døtre: 1. Anlaug f. 24-11-1885. 2. Anne f. 2-5-1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen! Leter nå videre bakover etter foreldrene til tarald Taraldsen og Anne Johnsdatter. Ifølge min bestemor så skulle en av disse være i slekt med biskop Knud Gislesen. Bestemor hadde et innrammet bilde av denne biskopen og sa ofte at han var en av hennes aner. Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Trenger hjelp! Anne johnsdatter var datter til John Knudsen og Anne kittilsdatter Rue. Har nå funnet en John (Hjartdal 1776-1802, folio 67-68)Her står det at faren er Knud Johnsen. Far til biskop Knut Gislesen heter Gisle Knudsen, døpt i septmber 1771 ( Hjardal 1727-1775, folio 115) Mitt problem er følgende: Har disse samme mødre og er de søsken? Håper på hjelp. Kanskje jeg har funnet koblingen til bestemors slektskap med biskopen. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Ragnhild Taraldsdattervar datter til Tarald Taraldsen, uekte barn, født 25.09.1832 i Heddal (Nr. 38 folio 279-280, Heddal 1837-)av foreldre Tarald Halvorsen og Åste Torkildsdatter. Jeg har funnet en Tarald Halvorsen, født 06.02.1807 i Lia i Heddal men hvordan kan jeg vite om det er riktig Tarald Halvorsen? I tillegg sliter jeg med å finne noen plass i Heddal som heter Lia. Har kikket i Hitterdalsboken men der står det bare nevnt et sted som heter Lien. Håper noen kan hjelpe meg. Mvh Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Under dåpen i 1807, den siste lenken i innlegg 17: Står foreldrene oppført som Halvor Olsen og Åste Lia der eller tyder jeg det helt feil. Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Beklager ag jeg maser men hva står det til etternavn på Aaste under vielsen. Klarer ikke å tyde det. Hjertelig takk for all hjelpen! Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Nei jeg finner ingen gårder som heter Lia, det nærmeste er Lien. Skal lete videre etterpå. Tusen hjertelig takk for all hjelpen!!! Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Jeg har kikket etter nå og jeg finner ikke noe plass der som heter Lia. Må kanskje ha en bok som tar for seg Seljord da? Har søkt i folketellingen 1801 for å se om jeg kunne finne Aaste men fant henne ikke. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.