Gå til innhold
Arkivverket

[#54326] FT 1815 for Trondheim - Jens Holte


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank H. Johansen

Takker alle tre for innsatsen. Dette blir nok feil Jens Jonsen og Martha, men det var et halmstrå jeg klamret meg til fordi jeg først fant dem på FamilySearch og håpet litt på feil avskrift Larsdatter/Jacobsdatter.Jeg får lete videre - og det ser ikke ut til at FamilySearch gir meg noen flere ledetråder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant det på denne delen av FS:LenkeVirkelig lett har jeg altså ikke. Her er ingenting som identifiserer brudgommen med sikkerhet. Både yrket og etternavn Holte mangler. Så det er god grunn til å lete videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Han må være identisk med Guldsmedmesteren Eilert Mortinus Holte som gifter seg 26/5-1839: LenkeSikkert identisk med Guldsmeddrengen Mortinus Holte som er fadder i 1827.Dermed mener jeg det er god grunn til å anta at Jens Jonsen som ble gift i 1810 er Jens Jonsen Holte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Flere av de opplysningene jeg har kommet med nå, finnes allerede i et annet tema du har:Lenke johansen&nr=9&antinnlegg=21&startnr=&antall=&spraak=#ankerFrank, da skjønner jeg ikke helt hvordor du stadig leter etter vielsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Hei, Astrid!Jeg må ha gått glipp av, eller glemt å notere meg, informasjonen i dine innlegg (4) og (5) i den andre debatten. Antakelig siden jeg hengte meg helt opp i denne gullsemden :)Barna har jeg ellers kontroll over.Det er nok det du lenker til i ditt innlegg (27) her som er de rette vielsen, og jo som også er den Erlend sublet over i innlegg (21).Så takk nok en gang for innsatsen! Jeg setter svært pris på det!Så var det å finne opphavet til Jens og Martha. Ettersom han var omtalt som soldat før han ble tømmermann, så bør han nok være omtalt i en eller annen soldatrulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg tar med lenken (fra ditt andre tema) til den første og uekte Eilert Mortinus født 1809: LenkeJens Jensen (!) Holthe tienestedreng hos Kiøbmand Matz Nissen og Maritte Larsdatter logerende hos Anders Siversen i øvre Jomfrugaden.Det må vel nesten være dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.