Gå til innhold
Arkivverket

[#54333] Christian friderich Borch/Sophie Margarete Lindeman i Bergen


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Sværholdt

har funnet en drøss døpte i Bergen som heter Christian Friderich, men finner ingen Borch på nærliggende årstall. skal lete litt i morgen.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk SiwJeg hadde Helena Margretha f. 1775 som mulig datter av dem, og du støtter meg i det? Nå falt det på plass 3 brødre. Så da har jeg rimelig god kontroll på deres etterkommere etter datteren Helena Margretha. Men hvem er anene til foreldrene hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hei Siw Beklager, Fikk ikke den med meg, Cordt Lenemand og Alhit Schiøtt er jo hennes foreldre ja. Du er flink. Det begynner vel å bli vanskelig å finne ut mer om dem? Da er det Christian Friederich Borch jeg ikke vet hvem foreldrene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Vet ikke om det får deg videre, men i min Lindeman-linje har vi en bok fra 1920-årene hvor det først i boka ramses opp noen 'Lindemenn' som ikke er (såvidt vi vet) i familie med oss, heriblandt en Cordt Lindeman i Bergen. Faktisk er det også en Cordt i forbindelse med et av skiftene for 'våre' med det navnet (i Kristiansand) som jeg har spekulert på om har noen sammenheng. Men det er en tid siden jeg sjekket boka nå. Den kan lånes på biblioteket: Forfatter : Lindeman, Thv. Tittel : Den trønderske familie Lindeman / samlet og skrevet for familien. av Thv. Lindeman. Trykt : Trondhjem, 1924.Men kan jo ikke garantere at det vil gi noe - husker ikke hvor mye som blir sagt om disse andre med Lindeman-navnet.Mvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Blant Drenger innflyttet til Bergen finner jeg en Cordt Lindeman Lenke Han er 16 år i 1720 eller 1722. Min Cordt Lindeman gifter seg i 1729. Kan jo passe med alder. Disse drengene er de kommet her for tjeneste blandt Hanseatene? Jeg finner ikke Cordt Lindeman eller Alhit Schiøtt døpt i Bergen. Kan forklaringen være at de er Tyske? Var det mange av dem som 'hoppet av', og ble bergens borgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.