Gå til innhold
Arkivverket

[#54340] Tyding av kråketær i Nannestad, 1862


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Sværholdt

Litt av noen kråketær ja!Tipper nesten at det for bosted står Høland, selv om H'en minner mer om en J. Resten klarer jeg ikke tyde.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Jeg holder og en knapp på Høland, og gårdsnavnet foran, kan det begynne på Sag***? Kan morens navn være Karen Kristine Hansdtr.?Han burde hatt et kurs i skjønnskrift, presten her.Håper det finnes en som klarer dette og, det meste får sin løsning her har jeg inntrykk av.Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Vrien, den der. Jeg tar forbehold, men leser foreldrene slik:'Ungk. Ole Olsen Ragstaden i Høland og Pg. Karen Kirstine Hansd. Ragstaden i Høland.' Det finnes en gård Rakkestad i Høland prestegjeld ved FT1865, jeg antar det er den. At første bokstav er R kan ses ved å sammenligne andre ord på samme kirkebokside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk for hjelpen så langt, fadderene tror jeg ikke sier noe som helst i jakten på hvem foreldrene er. De er nok tilfeldige fastboende i deres vei på vandringen. Høland kan rime med reiserute/bosted til antatte familiekobling.Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei ToreForeldrene er Ole Olsen, døpt 10.03.1805 i Eidsvold krk og konfirmert 06.05.1849 på Kristiania Tukthus, sønn av Ole Ouensen og Helene Olsdatter.Foreldrene til Karen Kristine Hansdatter, f. 05.03.1826 på Skyten-eie i Ullensaker, døpt 27.03.1826 i Hovind Annexkirke. Hun er datter av Hans Gulbrandsen og Maria Olsdatter.Du har nok funnet de rette folkene på 1900 tellingen. Dette tror jeg fordi Andreas har en bror Olaus, f. 1864/65 (har ikke funnet dåpen hans enda)Har en del info om søsken og forfederene til både Ole og Karen Kristine. Dette blir litt mye å legge ut her på forumet, så om du kan sende meg en mail kan jeg sende deg det jeg har.Min mailadresse er: v-kvenno(krøllalfa)online(dott)noMvh. Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.