Gå til innhold
Arkivverket

[#54378] Elida Svendsen, f. ?, - fra Tønsberg til Boston 1888


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Helene Vilhelmine (Andreasd) Svendsen, f. 21.6.1853 i Tønsberg, reiser fra Tønsberg, og emigrerer til Boston fra Oslo 20.7.1888. Sammen med henne er datteren Elida Svendsen, 4 1/2 år gammel. Hvem er Elidas far, og hvor er hun født?Eldar Gundersen 8665 Mosjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

Her er Helene Vilhelmine med det som ser ut som hennes mor og hennes datter:LenkeElisabet Johansdatter hf %Logerende% e 1820 Moss Helene Vilhelmine Svendsen Hendes Datter ug 1853 Tønsberg Grete Elise Svendsen Hendes Datter ug 1857 Tønsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Solfrid Therese. Takk for svar. Dette er greitt, men det er Helene Vilhelmines datter Elida jeg er på leit etter. Hun ble født omkring 1883/84 ettersom hun ved emigrasjonen var 4 1/2 år gammel. Helene vilhelmines mor, Elisabeth Johansd som du nevner i tellingen 1865, var da enke, men giftet seg senere med logerende Martin Olsen Bredal. Beklager om jeg uttrykte meg utydelig i mitt innlegg. Mvh Eldar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Ketil F. H. Har sjekket alle tilgjengelige kirkebøker i Vestfold. Er i gang med nabofylkene. Helene V reiser som nevnt med datteren Elida. Sammen med dem reiser Helenes søster Ingeborg Kirstine og hennes to barn. Alle sammen er oppført med bosted Tønsberg. Ingeborg Kirstine og hennes barn finner jeg utflyttet fra Tønsberg i juli 1888. men ikke Helene og Elida. De reiser alle sammen fra Oslo 20. juli 1888. og alle er registrert med bosted Tønsberg. Helenes datter Elida er som nevnt 4 1/2 år når de reiser til Boston der de har slekt. Tenkte at Elida kanskje er født i Vestfold, eller i et av nabofylkene, eller et eller annet sted mellom Tønsberg og Oslo... eller....? Men jeg finner verken Helene eller Elida i ut- eller innflyttingslistene for Tønsberg. Kan selvsagt ikke garantere at jeg ikke har oversett dem, så søket fortsetter! Mh Eldar G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.