Gå til innhold
Arkivverket

[#54393] Søker hjelp til tyding av kirkeboknotis trolovede /cop. Nykirken Bergen 1795


Gjest Ole Johan Alterhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Johan Alterhaug

Mini.bok: A 8 år 1776-1814, page 24, Okt den 1. Trolovelse Gesell senor Peder Monsen og Ingebor Magnusdtr. Jeg ønsker å få tydet hele notisen.Klok.bok A 2, 1782-1847, page 29. Nr 24 Peder Monsen og Ingebor Magnusdatter. Jeg vil gjerne ha tydet denne i samme slengen.Ifølge oversikt av døde i Bergen 1815 er Fiskeveier Peder Monsens kone Ingeborg død dette år, 44 år gl. Født og døpt i Nykirken 1771. Er det noen som har kjennskap til opphavet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vil tro det er Ingebor du finner døpt her. Det faktum at hun bruker etternavnet Magnussen og ikke Magnusdatter i 1795, tyder på at farens etternavn var Magnussen.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Klokkerboka: Copulerede 22/3 1795. Onsdagen 1/10 (1794) fæstede ungkarl Peder Monsen /: ? :/ med pigen Ingebor Magnusen. Lyses første gang 5/10 og fremdeles? ... lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I henhold til Undersøkelseskom. 1803-1805 var Peder født i Korskirkens Sogn og faren var murmester. Peder tok borgerskap 22.07.1802.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=57&filnamn=berg1804&gardpostnr=5092&merk=5092#ovre>Lenke Da holder jeg en knapp på at dette er Peders dåp. Legg merke til morens navn, som er identisk med et av barna til Peder i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.