Gå til innhold
Arkivverket

[#54400] Sagmester Nils Ellingsen Ryen Sag Skedsmo ft 1701


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Hei! I bygdeboka for Skedsmo var Nils Ellingsen sagmester ved Vannspillsaga Han er 36 år. Hans sønn Peder er 3 1/2.Kan noen hjelpe meg med flere opplysninger om disse to?Jeg leter etter anene til Elling Pedersen f 1720 (vet ikke hvor, men store muligheter for Sørom, Skrdsmo). Elling er å finne under gårder som Baarlie-bachen, Lørenskoven, Ryen, Kius og Fossum. Hans sønn Peder er født i Sørum. Peder bruker navnet Vestby.Tror kanskje jeg er på sporet med Elling og Peder, både alder, navn og distrikt kan passe bra.Håper noen kan hjelpe meg!På forhånd takk for hjelpenMed vennlig hilsen Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei!Takk! Bare så synd at det ikke oppgis farens navn eller forlovere.Kins eje, er dette en husmannsplass under en av gårdene i Skedsmo?Ha en hyggelig fredagskveld og en god helg.Med vennlig hilsen Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Det rette må vel være Kius eie/enge og ikke Kins eie. Siden det ser ut som strek over i/u. Ang. sted som står etter Anne Andersdatter.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.