Gå til innhold
Arkivverket

[#54406] Dødsmelding Bergen Jandine Marie Andersd.


Gjest Elisabet Aamdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabet Aamdal

Finnes det skifte/dødsmelding etter Jandine Marie Andersdatter, f.21.09.1834? Jeg finner henne i ulike folketellinger på ulike adresser,i fattigmanntall og hjemstavnsforklaringer. I 1912 bor hun i Nils Klimsgt 9 hos sin datter og svigersønn. I Griegs adressebok 1915 og 1920 mener jeg hun også er oppført der. Men jeg klarer ikke å finne når hun døde. Hun skrives også som J M Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jandine Andersen står i adresseboken for Bergen 1920 med adresse Nils Klimsgt. 9, men ikke i utgaven fopr 1922. Men jeg finner ikke dødsfall i folkeregisterets kartotek. Det er heller ikke registrert noen utflytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det var jo synd at Jandine ikke kunne spores lenger enn til 1920. Et spørsmål kan jo være om hennes datter og svigersønn bor i Nils Klimsgate 9 etter 1920. Kan du sende meg deres navn? eller du kan selv kikke etter her LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabet Aamdal

Adressebok 1924-25: Nils Klimsgt.9: s.60 Andreas Eide, løsarbeider,(f.1872,d.1950), hans sønn Birger Eide,glassmakerlærling (1903-1970). Jandines datter, Berte Hansine, (1866-1946) Grindheim Ellingsen, gift 1.g. m. Martin Th. Nilsen, g.2.g.m. (Bernt)Andreas Berntsen (Opdals)Eide, finner jeg ikke i adresseboka. Hvorfor? Hun bodde der også, samt hennes sønn Theodor Nilsen, glassmakersvend (1890-1965).(s.265 i adresseboka). De bodde alle i Nils Klimsgate til 1940-tallet. Hilsen Elisabet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.