Gå til innhold
Arkivverket

[#54422] Georg og Anne Marie Gundersen med sønn Gustav Adolf Hagbart f. 1877, Oslo


Gjest Anne-Lill Thrane
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lill Thrane

Hei, Er det noen som kjenner til disse personene?Gustav Adolf Hagbart født 11.11.1877, blir døpt i Trefoldighetskirken i Oslo 1878 (uekte), konfirmert i Grønland 1892 og gift 1.1.1905 med Hanna Aseline Torgersen født 1866 i Vikedal, Rogaland.Mor til Gustav Adolf, Anne Marie, er enke i 1877. Det var vel vanlig i Kristianina at man tok mannens etternavn, så da er det kanskje hennes avdøde mann som heter Gundersen?mvh Anne-Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ungk. og snekker Adolf Gundersen f. 1846 Chr., Gunder Mortensen og pike Anne Marie Hansdt. 1846 Horten, Hans Nilsen ble gift 2/11 1873 Tre-foldighetskrk. (nr.180)De fikk 2 barn Augusta Mathilde f.28/2-30/11 1873 Kra. og Adolf Theodor Hagbart som allerede er nevnt.Jeg har lett etter dødsfallet til Adolf Emil? Gundersen juni 1874-mars 1876 i 3-fold og domkrk. uten å finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lill Thrane

Hei, Tusen takk alle sammen. Dere har jo funnet masse jeg kan komme videre med!Jeg finner ikke Adolf *Emil* Gundersen død jeg heller, har sett i Johannes kirke også, og Gamle Aker. Jeg får vel bare lete videre. Tror jeg har funnet både Adolf og Anne Marie i FT 1865, Adolf i Hedemark, Grue på gården Tæppen (han er født i Chr.), og Anne Marie i Vestfold, Skoger på gård Langstranden (står her at hun er født i Skoger, ikke Horten).Denne Georg Gundersen som Anne Marie får Gustav Adolf med i 1877, kan man kanskje tenke at han er en bror av første ektemann? Ved dåp til Gustav Adolf Hagbart i Trefoldighetskirken står det jo ikke faddere. Står at de er 'henvist til V. F. menighed'. Jeg har sett etter dåpen der, men kan ikke finne den. (Vår frelsers er vel Oslo Domkirke?).mvh Anne-Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.