Gå til innhold
Arkivverket

[#54427] Osmund Knudsen f. .ca. 1794


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Trenger virkelig hjelp med denne mannen. Han er innflyttet fra Kristiansand til Tveit i 1820 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9848&idx_id=9848&uid=ny&idx_side=-185>Lenke nr.10.Han gifter seg samme sted med Åse Simonsdatter Permanent sidelenke: Lenke . Jeg tror jeg har funnet den rette Osmund Knudsen død i Birkenes 74 år gammel i 1864 Permanent sidelenke: Lenke . Jeg har tidliger hatt tema oppe med Osmund Knudsen fra Suldal Lenke. Han finner jeg ikke konfirmert i distriktet, ja jeg får innrømme at jeg heller ikke finner dåpen hans der. Av de jeg har funnet på FS, så står jeg igjen med en fra Årdal Lenke.Fra folketellingen har jeg funnet en kandidat fra Vinje, som kan være aktuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Bekhus

Den Osmund Knutsen du har funne i ft.1801 i Vinje(Rauland) er nok ikkje den du leitar etter. Iflg. bygdeboka kom han til Tvitekkja på Rauland og døde der i 1847. Enke og barn reiste deretter til Amerika.Lykke til vidare i leitinga di !Helsing Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Tusen takk for den informasjonen. Denne Osmund fra Vinje kunne jeg ikke helt gi slipp på, så dette var nyttig for meg. Skjønner nå at jeg med sikkerhet må tilbake til Suldal og se om jeg greier å finne Osmund Knudsen blandt de døpte og konfirmerte. Jeg får fortsette på denne tråden Lenke.Igjen tusen takk.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Ja, nå er jeg tilbake igjen.I mitt forrige innlegg sa jeg at jeg med sikkerhet måtte tilbake til Suldal. Det skulle jeg nok ikke ha sagt, for Osmund fra Suldal levde i beste velgående i 1865 tellingen, gift med barn.Nå har jeg ikke mange Osmund Knudsen igjen iflg. 1801 tellingen, så jeg håper noen kan komme på banen å luke ut for meg.Jeg har en Osmund Knudsen f.ca 1790 fra Hvidsøe Telemark [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=45&filnamn=f10829&gardpostnr=81&personpostnr=1446&merk=1446#ovre>Lenke.Osmund Knudsen f.ca 1792 Schiold Rogaland Lenke. Dette er to Osmund jeg står igjen med.Vurderer jeg at navnet Osmund kan være en variant av Ommund, så finner jeg en Ommun Knudsen i Hommedal Aust-Agder 12 år og tjenestedreng i 1801 (litt for gammel!) Lenke.Ommund Knudsen Skjeggedal Aust-Agder, 4 år i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Igjen et nytt forsøk. Osmund Knudsen fra Lårdal Telemark er født i 1790 FS [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=28745777&lds=4®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke, kirkeboken Permanent sidelenke: Lenke. Foreldre er Knut Knudsen og Ingrid Osmundsdatter, som ble gift i 1777. Dette paret får flere barn, bl.a. Andi f 1785, som ble gift i juni 1812 med Ole Halvorsen Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg prøver meg på nytt om Osmund Knudsen. Er det noen som vet noe om Osmund Knudsen fra Hvidsøe i Telmark Lenke.Jeg finner ingen Osmund, som kan passe inn ellers jeg.Håper på forslag.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.