Gå til innhold
Arkivverket

[#54433] Hervik/Hervig familien 1900 tallet (Nordmøre?)


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Johan Peter Sivertsen Hervig f. 13/7 1860 Steinkjer giftet seg med Emilie Kristine Klausdtr. f. 1854 Vedal, Brønnøy Nordland. Han var paa Holand, Sømna Nordland i 1900. Eneste barn som vokste opp var Johan Edvard Klaebo f. 1886 g. 1912 Domk. Bergen, Marie. Han var løs i Bergen. Jeg har hørt at Johan d.e. flyttet til Nordmøre? Vet noen da de 3 døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Johan Peder Sivertsen Hervig ble konfirmert på Leka 08.07.1877. Jeg vet ikke når han døde. Siste spor er i 1900 da han var ombord i 'Ulabrand' i Bodø. Emilie Kristine Klausdatter, hans kone ,har jeg registrert død i 1942. Du nevner at Johan Edvard Klæbo var eneste barn som vaks opp, men hva med Anna Ovidia Kaspara født 1884 ? Jeg har notert at hun var ugift , døvstum og bodde hjemme sammen med mora i lang tid, og at hun døde i Bodø i 1958.Desverre har jeg ikke noen dødsdato for Johan Edvard Klæbo.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hallo Jostein! Hvor akkurat døde Emilie i 1942? Jeg hadde sammen, men ikke stedet. De hadde fem barn, men jeg mente at bare Johan ble gift, og han er eneste unntatt for faren at jeg har ikke dødsdatoen for. (Anna Ovidia d. 1958 ugift.) Jeg ser en Johan Hervik d. i Haugesund i 1962 ved gravminner 'site', men ingen alder for ham og ingen kone nevnt. Kan ikke vaere sikker det er ham. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg har desverre ikke notert hvor Emelie Kristine Klausdatter døde. Har søkt en del i gravminner , men ikke funnet noe. Jeg så også denne Johan Hervig gravlagt 1962 i Haugesund, men det er vanskelig å si om det er rett person.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk til alle. OK naa med Emelie. Takk Johan Arthur at Johan Hervik d. Haugesund var 48 aar . Han er for ung aa vaere vaar Johan. Jeg forsetter med begge Johaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.