Gå til innhold
Arkivverket

[#54441] Tosten Torbiørnssen Tvestul Hjartdal


Gjest Lisbeth Randa
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Randa

Hei!I FT 1801 er Tosten gift med Helge Ditlevsdtr. Jeg mener han var gift med Helge Halvorsdtr Hougen. Var han gift 2 ganger? I følge FS giftet Tosten Torbjørnsen Tvestul seg med Helge Halvorsdtr den 12.11.1776.Er det noen som har mulighet til å sjekke dette opp for meg?Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Jeg har leita der,men kan ikke finne noe. Har drevet lenge på med disse folka, men lagt dem litt på is en stund. Jeg finner Tosten i 1782 på Tveetstul med 1 kone og 2 barn. Det stemmer så langt.De hadde fått Torbiøn i 1778 og Kari i 1780. I KB er Kari døpt Karen, men til konfirmasjon står det Kari.Jeg finner alle barna til Tosten på FS.På de første barna er mor nevnt, men ikke på de siste.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Ja jeg vet at navnene går om hverandre. Men jeg har vielsesdato 12 november 1776.Men det er de riktige folka, så jeg får bare rette datoen for ekteskapsinngåelse.Har ikke villet skrive noe sikkert pga at jeg var litt i tvil. Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei LisbethVielsesdagen er riktig med 12. november. Trolovelsen var vel den 25. april[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7952&idx_id=7952&uid=ny&idx_side=-56>LenkeNå inneholder FT 1801 endel feil så det er ikke godt å vite hva som er riktig/feil. Det står første ekteskap på dem begge og de har en sønn Ditlev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Ja det er nok riktig at FT i 1801 er feil. Har funnet mange feil tom i FT for 1900. Når det gjelder navnet Ditlev er det faktisk brukt i Hjartdal så at de kaller sønnen det er ikke så merkelig. Men takk for hjelpen begge to.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Hei,Helge's far het Halvor Ditlevsen og bodde på Aamot (Frøland søndre). Dåpen hennes finner du her: LenkeKfr også Hjartdalsoga II side 380 og III B side 435. Halvor var sønn til Ditlev Larson Håtveit, en av 'Egdeungane'.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.