Gå til innhold
Arkivverket
Gjest A. Vidvei

[#54457] Vielse i Søndeled

Recommended Posts

Gjest A. Vidvei

9. januar 1842 blir Ole Mortensen og Kirsten Axelsdatter viet i Søndeled. Jeg har problemer med fødsels- og oppholdssted, samt brudgommens fars navn. Er det noen som kan hjelpe? Lenke. Hilsen Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddbjørn Johannessen

Føde-/oppholdssted for brudgommen er nok Gierrestad Sogn (altså Gjerstad). Når det gjelder bruden, tror jeg det står Sønnelø Sogn - med et gårdsnavn først, som jeg ikke klarer å tyde.Brudgommens far heter Morten Vroldsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Synest det står Home og da er dette muligens hennes far: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er Kirsten enke i 1865 og bosatt på Homme: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Benn Johan Rislaa

Dåpen til Kirsten lnr. 19 i Søndeled Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest A. Vidvei

Masse flott mens jeg spiste middag med gjester. Må løpe tilbake, men nå gleder jeg meg til i morgen! Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Hei - veit ikkje om av interesse men her er aner fra Nissedal ***** Direkte etterkommere for Tjostov Sigurdson Kåsa 1 Tjostov Sigurdson Kåsa f: 1728 i Fjone d: 1775 i Fjone .. +Torborg Helgesdtr f: omk. 1740 g: 1758 d: 1764 i Fjone . 2 Sigurd Tjostovson Kåsa f: 1761 i Fjone d: 1850 i Fjone ..... +Åshild Torjusdtr Tveitane f: 1767 i Nissedal g: 1793 d: 1829 i Fjone .... 3 Marte Sigurdsdtr Haugen f: 1807 i Fjone d: i ........ +Axel Olavson Homme f: 1790 i Søndeled ....... 4 Severin Axelson Homme f: 1852 i Søndeled *** vanskeleg å få lagt det brukbart inn -sorry - *** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest A. Vidvei

Tusen takk, Kjetil. Det er et barn i Axels første ekteskap jeg egentlig 'jakter på', men all informasjon er nyttig og fyller ut bildet! Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.