Gå til innhold
Arkivverket

[#54457] Vielse i Søndeled


Gjest A. Vidvei
 Del

Recommended Posts

9. januar 1842 blir Ole Mortensen og Kirsten Axelsdatter viet i Søndeled. Jeg har problemer med fødsels- og oppholdssted, samt brudgommens fars navn. Er det noen som kan hjelpe? Lenke. Hilsen Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Føde-/oppholdssted for brudgommen er nok Gierrestad Sogn (altså Gjerstad). Når det gjelder bruden, tror jeg det står Sønnelø Sogn - med et gårdsnavn først, som jeg ikke klarer å tyde.Brudgommens far heter Morten Vroldsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Hei - veit ikkje om av interesse men her er aner fra Nissedal ***** Direkte etterkommere for Tjostov Sigurdson Kåsa 1 Tjostov Sigurdson Kåsa f: 1728 i Fjone d: 1775 i Fjone .. +Torborg Helgesdtr f: omk. 1740 g: 1758 d: 1764 i Fjone . 2 Sigurd Tjostovson Kåsa f: 1761 i Fjone d: 1850 i Fjone ..... +Åshild Torjusdtr Tveitane f: 1767 i Nissedal g: 1793 d: 1829 i Fjone .... 3 Marte Sigurdsdtr Haugen f: 1807 i Fjone d: i ........ +Axel Olavson Homme f: 1790 i Søndeled ....... 4 Severin Axelson Homme f: 1852 i Søndeled *** vanskeleg å få lagt det brukbart inn -sorry - *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Kjetil. Det er et barn i Axels første ekteskap jeg egentlig 'jakter på', men all informasjon er nyttig og fyller ut bildet! Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.