Gå til innhold
Arkivverket

[#54459] Ingebrigt Johansen Øyås? Bjørkvik


Gjest Ivar Fylling
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Fylling

Eg har registrert Anne Marta Johansen f 1856 som gift med Ingebrigt Johansen Øyås f 1851, busett i Bjørkvika, Sjørna. Kan nokon bekrefte eller korrigere dette? Eg finn ein Ingebrigt f 1851 i Lerlia, Melhus, son til Johan Ingebrigtsen og Gjertrud Rasmusdtr. Øyås, brukarar på Østerdalsvollen 1858-1888. I Melhusboka bind 3 s 213 står det at Ingebrigt var åndssvak og døydde hos svogeren i Fornes 1916. - Så dette kan vel ikkje vere Ingebrigt Johansen Øyås/Bjørkvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Var og kikket på FS,fant en Ingebrigt Johnsen,Byneset født 21.06 1851og døpt 27.07 samme år.Foreldre John Nilsen og Guri Olsdatter.Døpt i Buvik,Den Norske kirke.Får ikke sjekket om dette er rett,for de bøkene finner jeg ikke scannet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Fylling

Takk for opplysninga! Eg fann han i Buvikboka, bd 2 s 67, Ingebrigt er son av John Nilsen Lerånd 1794-1880 og hans 2. kone Guru Olsdtr. Klefstad, 1810-1852.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.