Gå til innhold
Arkivverket

[#54462] Hvem er foreldre til Anne Henningsdatter Valset på Røros ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hvem er foreldre til Anne Henningsdatter Valset på Røros ? Hun er gift m Lorentz Guldal(1718- ?). Disse forlot Røros i 1766 og Hadde Sju barn.Jeg regner med at det står kanskje noe om Anne s aner i noen av Rørosbøkerne.kan noen fortelle meg hvor det evt står. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Anne ble døpt 24/4-1725. Hun var datter av Henning Jørgensen Valset (ca 1699-1784) og Ildri Olsdatter (ca 1700-1781). De bodde på Sødal RB 3 side 351.Henning var sønn av Jørgen Larsen Valset og Anne Jonsdatter. Se RB 4 under hus 41.Ildri var datter av Ole Toresen (Timmermand) og Lisbeth Sophia Fastesdatter (yngste datter av Faste Pedersen og Ildri Pedersdatter Bock).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

er Lars Jørgensen Valset(født ca 1678) som er gift Marit Olsdatter Kirkbakk en bror av Henning Jørgensen Valset altså en onkel av denne Anne ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I skiftet etter Anne Jonsdatter 2/3-1722 sies det at Lars Jørgensen var på Kvikne.I skiftet etter faren Jørgen Valset 26/4-1730 var Lars Jørgensen død og etterlot seg en sønn Jørgen og en datter Ragnille.Sønnen Jørgen Larsen Valset tror jeg er ham som giftet seg 1746 med Ingeborg Bentsdatter.Lars Valset var 18 år i 1701.Noe mer enn det vet jeg ikke om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.