Gå til innhold
Arkivverket

[#54464] Syvald/Sivald Johannessen fra Norderhov - når døde han?


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

16. september 1856 får Karen Randine Hansdatter og Johannes Andersen Stenseteren sitt 7. av i alt 11 barn, og ved dåpen 2. august 1857 står det Sÿvald, men også Sivald, Sigvald og Syvald brukes. Siste gang jeg har funnet ham, er som fadder ved dåpen til nevøen Jørgen Johannessen Lien i Hole, 2. mai 1880: tj. Syvald Johannessen Nov (Norderhov).Da moren dør i 1892, står det at hun hadde 10 myndige børn, noe jeg har tolket som at Syvald fremdeles er i live (datteren Tilla døde som liten), men da broren, Edvard Kristian, dør i Kristiania 29 år gammel i februar 1894, nevnes 8 søsken, men ikke Syvald. Faren, Johannes, dør året etter, og blant 'fellesbarn som lever', er ikke Syvald.Jeg har lett under døde i hele Norderhov og Hole, helt fra 1880 til 1894, men uten hell. Brødrene Edvard Kristian og Nikolai (de kalte seg Hagen) flyttet til Kristiania i 1887, men jeg har ikke funnet Syvald blant utflyttede.Klarer noen å finne dødsfallet hans?vennlig hilsen Astrid.PS: Bakkegaden og Magnusgade i Oslo, hvilken/hvilke kirkebøker må jeg se i (Nicolai bodde der)? t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tusen takk! I tillegg til dødsfallet til Syvald, hvor nå enn den arme sjelen var da han døde...., leter jeg etter vielsen til Nicolai rundt 1895, så Johannes eller Kampen er nok rett menighet,Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Astrid K. Natvig

Lurer på om ikke dette er 'min' Syvald, som er faren til Gustav: Lenke Riktignok står det at han er født i 1855 og ikke 1856, men jeg har vondt for å tro at det var veldig mange som het Syvald Johannessen i Hole/Ringerike....Gustav ble født i august 1884, så Syvald emigrerte nok det året. Jeg har lett som en gal etter ham, og nå fant jeg denne dåpen da jeg lette etter noen helt andre,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.