Gå til innhold
Arkivverket

[#54470] Østen Gundersen, Borge i Lofoten


Gjest Einar Grøneng
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Grøneng

Jeg letter etter Østen Elias Gundersen født 02.08.1793 i Kristiania. Han kom til Borge i Lofoten sammen med sine foreldre og søsken ca 1810. Foreldrene var Gunder Eliesen f. 1764 på Stange. Han druknet under fiske utenfor Eggum jan 1829. Mor Frederica Josvasdatter født 1763 i Kristiania, døde på Rystad, Borge i Lofoten. Jeg kjenner til hvordan det gikk med de to andre barna, men vet ingen ting om Østen. Interessert i når han døde, om han ble gift og evt hans familie. Takk for hjelpen. Einar Grøneng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Per Sørdal

Hei Einar. Jeg kontaktet en fra Borge som er ganske god som slektsforsker og kjenner godt til Borge. Han har sett på denne saken, og sitter inne med en god del informasjon. Han har ikke PC og breiband der han bor Jeg snakket med han idag, og du kunne ta kontakt med han direkte. Henrik Jensen 76085782 Hilsen Per Sørdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heii bgdeboken for Borge er Gunder omtalt på fra s. 261 på Rystad Bind V står Gunder Eliesen Han omtales mer i Bind II fra s. 288 omtales han og skolen på Rystad.Han var klokker og skolelærer.FamilienGunder Eliesen f. ca 1769 d. 1829 var klokker fra 1808 til 1816 Selveier. g. m. Friedrica Østendtr f. ca 1763 d. 1829barn:1. Friedrica f. 1791 g. m. Peter Adreas Grove2. Karen Johanna f. 1802 d. 1881 g. 1. m. Søren Nilsen f. 1801 d. 1828 (Leilending fra 1822)sønnen Østen er ikke nevnt på Rystad, forfatteren har tydeligvis ikke kjenskap til henne.Kan dette tyde på at han døde tidlig, kanskje på vei nordover?Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

her ble litt mioks i kjønn, skal jo være han.sjekket og konfirmerte fra han var ca 15 år gammel, siden faren var klokker kan en jo regne med at han var nøye med å notere det.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

her ble litt miks i kjønn, skal jo være han.sjekket og konfirmerte fra han var ca 15 år gammel, siden faren var klokker kan en jo regne med at han var nøye med å notere det. Fant ingen Østen fram til 1816.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.