Gå til innhold
Arkivverket

[#54475] Magrete, Margrete eller Margrethe Olsdatter Lillerust f 1883 i Skjåk


Gjest Trine Kristin Grøthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Kristin Grøthe

Etterkommerene vet at hun reiste til USA, men de vet ikke når. De har heller ikke funnet ut hvor det ble av henne. Hun hadde flere søsken som utvandret. Foreldrenes navn var Sidsel Martinsdatter Grimstadeie og Ole Pedersen Lillerust. Er det noen som kan hjelpe oss med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Trine Kristin Grøthe

Jeg frisker opp dette temaet. Har funnet ut at Margrethe giftet seg med Ole Rikard Smedsmo etter at hun kom til USA. De fikk to barn. Anna f. 1905 og Alfred f. 1909 Alfred har jeg funnet ut er død i 2004. Fant følgende i Ancestry.com : 'Alfred Smedsmo , age 95, of Rosseau, MN Funeral Services 2 p.m Thurs August 5. at the Helgeson Funeral Chapel Roseau MN' Vi har fortsatt ikke funnet Margrethe i lister over utvandrede i Norge eller innvandrede i USA. Vi vet også at hun ble enke og giftet seg med en svensk mann som hette Mattson. De fikk sønnen Ralph f 1921. Familien har hatt kontakt med Ralph, men det har ikke vært så mye å hente når det gjelder hans mors første ekteskap og om hennes utvandring. Er det noen som vet noe om dette ? Jeg er ivrig leser av debattformumet, men det er sjelden jeg våger meg inn med et tema. Er ingen erfaren slektsgransker. mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.