Gå til innhold
Arkivverket

[#54476] Tydehjelp til Madsinas dåp


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Villy Ovesen

17de April Uægte Madsina AntoinaForeldre: Enken Kjersten Andresdatter fra Langfjord der angav til Barnefader Ungk Mads Petersen Quænnæs fra Hasvåg Sogn, der så?? var?? ægtede??Faddere: Ungk Per Andreas Petersen Akkerfjord, Ind Mathis Johannesen Grundfjord: Pige Cathrine N??berg Schjervøe, Kone Magrethe Andersd Lang??fjord, Kone Kjersten Erichsd Grundfjord, Pige Magrethe Jacobsd SchjervøeDåpsdato: Hjemdøbt af Johanes Larsen Singlen?? Konf i Kirken 8de JuliAmerkninger: Hans 2det og hendes 2det Leiermaal. Ubeslægtede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Hasvog sogn......Hvor er det? Det er vell noe som heter Hasvog i Loppa, men er vell ikke noe sogn?Kirsten Andersdtr fikk 5 barn med ektemannen Hendrik Jensen f ca 1801, i perioden 1823-1834. Jeg har søkt men finner ikke Hendriks død.Er Madsina Kirsten og Mads 2 barn ilag? Eller er det at hun har fådt to barn etter at ektemannen døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

På 1820-tallet bestod vel Loppa prestegjeld av Loppa og Hasvik sogn, men jeg mener å ha sett Hasvik sogn bli referert til som Hasvog sogn også, uten at jeg skal garantere at det er riktig.At det er hennes andre leiermål, betyr kort og godt at hun har fått to barn utenfor ekteskap. Tror faktisk det første er med ektemannen Henrik Jensen, for jeg ser at de fikk sønnen Mikkel før de giftet seg (nr 20): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.