Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

[#54482] Aner til Peter Pedersen Kurås ( 1853-1935) fra Galåen, Røros ?

Recommended Posts

Søker aner til Peter Pedersen Kurås (1853-1935 ) kirkeboka sier at han er født i 1859 oppgitt i døpen til Petra i kirkebok i 1895 for Røros som er datter til Peter og Anne Marie Clausdatter Sommer( 1855-1925 ) også kilde: Rb 5 side 296 Mvh RMK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg mener Petter og hans foreldre er her i 1865:LenkeSe RB 3 side 74.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt bakover kommer jeg på anene til Peter ? Ser at faren og heter Peter Pedersen 1823-1889 og Ane lusie olsdatter Bendz.Er det noen som vet hvor Peder Pedersen (1823-1889 ) kom i fra og hvem som er anene til ham.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Her er en kandidat Peder født 28/9-1823 nr 27:Lenke Foreldre: Hyttarb. Peder Christensen Kuraas og Karen Hansdatter Skanke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Peder Pederse Kurås død 1889 nr 14:LenkeBosted: Galåen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha. kan du tyde hvem som er Ane lusia olsdatter Bents foreldre.Jeg er litt usikker på hva som står der. Mvh Rolf Magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Unge Karl Ole Andersen Bents og Pigen Sara Larsdatter Kokvold. I merknadsrubrikken står det at barnet er uekte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg har allerede begynt å grave litt i Saras opprinnelse.Jeg tror dette må være henne som blir døpt 9/1-1803 med foreldre Brugsbonde Lars Eriksen Moen på Kokvold og Kirsti Jonsdatter:LenkeForeldrene står omtalt under Kokkvold RB 3 side 343.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Det står ved Saras dåp at hun døde 5/4-1877 og det stemmer. Hun står som nr 21 her:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Da er det sikkert henne i 1865, for hun bodde på Sundet da hun døde:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Ole Andersen Bents blir døpt her som nr 40. Foreldre: Grubearbeider Anders Olsen Beint (Beints?) og Berit Olsdatter:LenkeI klokkerboka står hun som Berit Olsdatter Dille. De to første fadderne Ole P. Dille og hustru Karen er kanskje hennes foreldre?Anders Olsen Bentz var i 1801 28 år og bodde sammen med sin mor Gjertrud Pedersdatter 65 som var enke.Slekten Bentz hvor noen også kaller seg Hartz står behandlet under hus 160, RB 4 side 238f.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Ole Andersen Bents døde som ungkar (falt ned en trapp i et bryllup). Nr 17:LenkePå foregående side i kirkeboka som nr 9 finner du Ole Pedersen Dilles enke Karen som døde 87 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roger de Robelin

Inlägg (5)Se Roger de Robelin, Skanke ätten, Röros 1995, s. 168, Tab. 129.Med vänlig hälsning Roger de Robelin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Roger at du forteller meg hvilken side Karen Hansdatter står og hennes aner. Mvh RMK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.