Gå til innhold
Arkivverket

[#54482] Aner til Peter Pedersen Kurås ( 1853-1935) fra Galåen, Røros ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Søker aner til Peter Pedersen Kurås (1853-1935 ) kirkeboka sier at han er født i 1859 oppgitt i døpen til Petra i kirkebok i 1895 for Røros som er datter til Peter og Anne Marie Clausdatter Sommer( 1855-1925 ) også kilde: Rb 5 side 296 Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hvor langt bakover kommer jeg på anene til Peter ? Ser at faren og heter Peter Pedersen 1823-1889 og Ane lusie olsdatter Bendz.Er det noen som vet hvor Peder Pedersen (1823-1889 ) kom i fra og hvem som er anene til ham.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Takk skal du ha. kan du tyde hvem som er Ane lusia olsdatter Bents foreldre.Jeg er litt usikker på hva som står der. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har allerede begynt å grave litt i Saras opprinnelse.Jeg tror dette må være henne som blir døpt 9/1-1803 med foreldre Brugsbonde Lars Eriksen Moen på Kokvold og Kirsti Jonsdatter:LenkeForeldrene står omtalt under Kokkvold RB 3 side 343.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ole Andersen Bents blir døpt her som nr 40. Foreldre: Grubearbeider Anders Olsen Beint (Beints?) og Berit Olsdatter:LenkeI klokkerboka står hun som Berit Olsdatter Dille. De to første fadderne Ole P. Dille og hustru Karen er kanskje hennes foreldre?Anders Olsen Bentz var i 1801 28 år og bodde sammen med sin mor Gjertrud Pedersdatter 65 som var enke.Slekten Bentz hvor noen også kaller seg Hartz står behandlet under hus 160, RB 4 side 238f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ole Andersen Bents døde som ungkar (falt ned en trapp i et bryllup). Nr 17:LenkePå foregående side i kirkeboka som nr 9 finner du Ole Pedersen Dilles enke Karen som døde 87 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.