Gå til innhold
Arkivverket

[#54514] Hjelp til å tyde moren sitt etternavn.


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Kan noen hjelpe meg å tyde etternavnet?Den 18.4.1830 blir Margrete født i Gildeskål. Faren er Hans Bruun, Finset. Moren heter Ingeborg, men hva heter hun til etternavn?Margrethe er nr. 10 på høyre siden: LenkeJeg takker for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heii slekten Bruun s. 47 står det om Hans Kristian Bruun f. 1802 død 1893 Levde som gårdbruker på Inndyr. Gift med Ingeborg Kristendtr Hadde 4 barn.barn: (s. 65/661. Margrethe Gjersen Bruun f. 18/4-1830 på Sørfinnset gift i Vindvik med Elias Vindvik2. Judit Marie Jakobia Bruun f. 27/10-1835 gift i Kjerringøy med Ole Bendiksen, Hadde 4 barn3. Kristen Didrik Dass Bruun f. 15/2-1841 på Inndyr, død 3/12-1829. Gårdbruker på 'Amundhaugen' på Inndyr. Gift med Kristine Monsdtr fra Namdal. De har 7 barn.Dette er alt som står i Bruunslekten om Hans og hans barn og kone. (Borssett fra de 7 barna til Kristen)Så fra A. Støver-databasen til Dis SaltenIngeborg Kristendtr f. 2/12-1804, er datter til Christen Thomasen på Inndyr. De ble gift 22/11-1829Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Steinar Olsen!Takk skal du ha for innspill! Det er Margrethe som jeg arbeider med og som ble gift med Elias Johannesen den 28.4.1857. Elias kom fra Nord Trøndelag og jeg finner en Elias i Overhallen Pr.gjeld (Ranem), men er nokså usikker på om det er den rette Elias. Står det noe om hvor han var født?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiden heter 'slekten Bruun' og er skrevet av ei fra Bodø. Jeg har bare en kopiboken er skrevet av Helga M. Bruun i 1930 og heter'En gren av slekten Bruun'du finner den ved søk på www.Bibsys.noSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.