Gå til innhold
Arkivverket

[#54519] Ny bygdebok for Fræna, band III


Gjest Knut R Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut R Sande

I dag fekk eg tak i Gard og slekt III, Bygdebok for Fræna.Eg har observert interesse i dette forum for mange av dei stadene som no er tekne med. Boka omhandlar desse gardane: Slutås, Ås,Løset,Oksegrov, Håset, Svinøy, Beøy, Skotnes, Stranden, Nygardsvoll, Valle, Hestad og Aure. Eg kjøpte boka på Servisekontoret til kommunen. Kanskje dei sel til dei som ringer? Telefon er i så fall 71268100.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkild Knudsen

Dette blir en fin julegave til meg selv og kanskje noen andre også. Jeg stammer iallefall fra gårdene Ås, Oksegrov, Håset, Svenøy, Nygårdsvoll og Aure.Ble det noe svar på opphavet til Marit Rasmusdatter Svenøens far Rasmus Olsen og hennes besteforeldre(?) John Ingebrigtsen og Mali Knudsdatter (se tema 45381)?Jeg håper det er tatt med noe om den eldre slekta på Aure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Sande

Du vil nok finne mykje bra her. Men- Rasmus Olsen Svenøy har han ikkje funne opphav til. Heller ikkje har ein med Marit Rasmusdtr som er din ane. Det er skuffande.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkild Knudsen

Det kan kanskje bety at det er funnet ett annet opphav til Maret Rasmusdatter gm Knut Olsen Holseter.Da er det vel bare å smøre seg med en god porsjon tålmodighet til Holseter kommer med i en av bøkerne. Er litt spent på hva som vil dukke opp der med hensyn til opphavet til Ole Knudsen Holseter f.ca.1736, som jo sannsynlighvis var fra Vestnes (hvis en skal tro militærrullene).Er det forresten kjent når Maret Rasmusdatter Holseter ble begravet? Da ville en iallefall få hennes alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Sande

Eg trur neppe Marit Rasmusdtr Svenøy har anna opphav enn det du har funne ut. Marit døydde 23.8 1832, gravlagd 30.8 1832, og Knud Olsen gifta seg oppatt litt seinare. Marit var oppgitt å vere 71 år. Det gir 1761.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.