Gå til innhold
Arkivverket

[#54528] Anton Petrus Kilås (1879-1983), Nord-Trøndelag/Steinkjer


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

Anton Petrus Kilås, f. 3. jan 1879, d. 8. juni 1983 i Steinkjer , 103,5 år gammel.Jeg er på utkikk etter info om denne mannen som døde i SteinkjerKilås (Kilaas) er et sjeldent etternavn i Ft_1900, men jeg klarte ikke umiddelbart å finne Anton Petrus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei.Har enda ikke funnet ham i 1900-tellinga,men tror jeg fant konfirmasjon og etterhvert fødsel,men fødselsdatoen avviker litt.Lenke Sjekket folketellinga 1900,og det er bare i Beitstaden gårdsnavnet Kilås (Kilaas) er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei Anne J Engmo og takk for oppslag og opplysning, som førte til at jeg kom videre :Det er en 102-åring fra Steinkjer.Han står registrert som Petrus Anton Kjilås, f. 13.02.1879-d. 08.06.1981. Alder ved død 102-3-26Det ser ut til å være noen feil i de opplysningene om han som jeg først fikk inn. c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Det ser ut som om han skal være født i Verran. Kan det ha vært Gotvassli eller noe lignende. Jeg finner ingen gård med Kilås eller variant av de navnet i Beitstad bygdebøker. Lurer på om det kan være i Malm.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Her er foreldrenes vielse: LenkeKilås er omtalt i Malmboka som en husmannsplass i Follafoss Almenning. Selve Follafoss lå ikke i Malm, men deler av almenningen har vel gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei Anne Hildrum og Eldbjørg Lyngstad og takk for innlegg og opplysninger.Litt bakgrunnsinfo om slekten er av interesse, spesielt om noen døde i høy alder. Står det mye i Malmboka ?Hvis du har lyst og tid, kan du gjerne scanne det viktigste og sende det via e-post celvin-@-c2i.net (uten 2 bindestrek) c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Det står ikke noe om levetid på disse, men det kan man vel finne ut i kirkeboka ved å lete litt. Da foreldrene (eller de som mest trolig er foreldrene) til Anton Petrus giftet seg i 1877, hadde de Gotvassli som oppholdssted. Fødested var Rennemo for begge. Far til Anton Petrus, Johan Adolf Pettersen, finner jeg i Malmboak s. 362 som sønn på husmannsplassen Indlegget under gården Rennemo.'Husmannen Elias Olsen var f. i 1802, kona hette Lorense Olsdatter, f. 1811. De hadde barna Olava og Andreas. Andreas utvandret til Amerika. ...... Olava ble gift med Peter Mortinius Kristiansen fra Løssehalla. De hadde 9 barn: Ole Silderen, Martin Rennemo, Petrus Rennemo, Aksel Folden, Edvard Rennemo, ADOLF og Andreas. døtrene Berta g.m. Ole Haugen, og Karen, g.m. Martin Bratting.'Kan dette være Anton Petrus i 1900? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.