Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hermod Moursund

[#54534] Hitra/ST: Foreldre til Albert Kristoffersen (f. ca. 1828)

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

I folketellingen heter det at Albert Kristoffersen (f. ca. 1828) var født på Hitra, men at han var gift med en Anna Kristoffersen (f. ca. 1848) og holdt til i Nedre Stjørdal. Mer vet jeg ikke.Har noen foreldrene til disse?Hermod Moursund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Glemte vel å forteller at FT har Christoffer Ingebrigtsen og Sara Andersdtr. som foreldre. Men jeg stoler ikke helt på det.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Takk, Anne. Denne 'hadde jeg' faktisk.Finner jo Christoffer Ingebrigtsen (61 år) og Sara Andersdtr. (70 år) på gården Kvalvig på Hitra FT 1865. Men er disse foreldre til Albert? Disse fant jeg på Family Search, men er ikke sikker på om de er hans foreldre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Oj, tusen takk. Er det slik at du greier å tyde dette? Hva står f.eks mellom Gunelia og Berg? Finner du ut hva som ellers står der, er jeg svært takknemlig. Takk igjen.Hermod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Ikke lett denne, men jeg mener det står bakersvenn Alberth Kristoffersen og jomfru Gunelia Kristine Berg. Hans far Kristopher Ingebrigthsen Quale. Hennes far Morten ? Berg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Ja, dette så ikke jeg. Tusen takk, Anne.Så er mitt spørsmål: Når døde Gunelia og når ble Albert gift med Anna (f. ca. 1848)? For det er datteren Amalie Christine (f. 1881) som er interessant her - og da er mora Anna + et eller annet, fra Verdal i Nord-Trøndelag. Greier noen denne nøtta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Annar Tangen

Ifølge Stj.boka bind II del I side 387 døde Gunelie 19/5 1876. Albert og Anna Otelie Olausdatter Lyng ble gift 12/3 1878. Anna ble født i Verdal 1848 og døde 12/5 1926.Så Amalie Kristine født 15/12 1879 er nok datter av Anna.V.h. Odd Annar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Tusen takk, Odd Annar.Hva het foreldrene til Anna Otelie?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Annar Tangen

Hei Hermod. Har desverre ikke tilgang til Verdalsbøkene, men regner med at hun står nevnt der under Lyng.V.h. Odd Annar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Fantastisk, Anne. Igjen tusen takk for hjelpen.Finner du foreldrene Olaus og Beret som født og døpt? De var vel født samme år - i 1821.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Ikke vet jeg hva som skjedde med lenken til vielsen, så jeg prøver igjen. skrev 1847, men det skal være 1848 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Har prøvd og prøvd, men ikke fått frem de siste tre lenkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Nei det er visst ikke mulig å komme inn på kirkebøkene for øyeblikket. Får prøve igjen senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

OK og takk for at du prøver. Kanskje du kunne si når dåpen til Beret skjedde og hvem foreldrene var. Det hadde vært fint! Takk igjen.Hermod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Tusen hjertelig takk, Anne. Det gikk bra til sist. Kommer du videre på Ole Larsen Follo/Anne Christoffersdtr. og Peder Pedersen Leirfald/Ingeobrg Ellingsdtr.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

De har antagelig giftet seg i den perioden det ikke er kirkebøker for, men et søk på fs ga denne vielsen: Peder Pedersen og Ingeborg Ellingsdtr viet 6/11-1817. Dette tror jeg er Peder i ft 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f11721&gardpostnr=77&personpostnr=1156&merk=1156#ovre>Lenke og dette Ingeborg Lenke Lars og Anne blir nok vanskeligere. Peders dødsfall Lenke og muligens Ingeborg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Dette er jeg imponert over. Tusen takk.Finner du deres foreldre igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Peder Olsen giftet seg 23/1 1771 Lenke kirkebok for ca 1790 mangler så vielsen til Elling og Ingeborg finner jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Foreldrene til Peder Olsen bor på samme gård i ft 1801

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.