Gå til innhold
Arkivverket

[#54534] Hitra/ST: Foreldre til Albert Kristoffersen (f. ca. 1828)


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

I folketellingen heter det at Albert Kristoffersen (f. ca. 1828) var født på Hitra, men at han var gift med en Anna Kristoffersen (f. ca. 1848) og holdt til i Nedre Stjørdal. Mer vet jeg ikke.Har noen foreldrene til disse?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Anne. Denne 'hadde jeg' faktisk.Finner jo Christoffer Ingebrigtsen (61 år) og Sara Andersdtr. (70 år) på gården Kvalvig på Hitra FT 1865. Men er disse foreldre til Albert? Disse fant jeg på Family Search, men er ikke sikker på om de er hans foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Oj, tusen takk. Er det slik at du greier å tyde dette? Hva står f.eks mellom Gunelia og Berg? Finner du ut hva som ellers står der, er jeg svært takknemlig. Takk igjen.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ikke lett denne, men jeg mener det står bakersvenn Alberth Kristoffersen og jomfru Gunelia Kristine Berg. Hans far Kristopher Ingebrigthsen Quale. Hennes far Morten ? Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Ja, dette så ikke jeg. Tusen takk, Anne.Så er mitt spørsmål: Når døde Gunelia og når ble Albert gift med Anna (f. ca. 1848)? For det er datteren Amalie Christine (f. 1881) som er interessant her - og da er mora Anna + et eller annet, fra Verdal i Nord-Trøndelag. Greier noen denne nøtta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Ifølge Stj.boka bind II del I side 387 døde Gunelie 19/5 1876. Albert og Anna Otelie Olausdatter Lyng ble gift 12/3 1878. Anna ble født i Verdal 1848 og døde 12/5 1926.Så Amalie Kristine født 15/12 1879 er nok datter av Anna.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Fantastisk, Anne. Igjen tusen takk for hjelpen.Finner du foreldrene Olaus og Beret som født og døpt? De var vel født samme år - i 1821.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

OK og takk for at du prøver. Kanskje du kunne si når dåpen til Beret skjedde og hvem foreldrene var. Det hadde vært fint! Takk igjen.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Tusen hjertelig takk, Anne. Det gikk bra til sist. Kommer du videre på Ole Larsen Follo/Anne Christoffersdtr. og Peder Pedersen Leirfald/Ingeobrg Ellingsdtr.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

De har antagelig giftet seg i den perioden det ikke er kirkebøker for, men et søk på fs ga denne vielsen: Peder Pedersen og Ingeborg Ellingsdtr viet 6/11-1817. Dette tror jeg er Peder i ft 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f11721&gardpostnr=77&personpostnr=1156&merk=1156#ovre>Lenke og dette Ingeborg Lenke Lars og Anne blir nok vanskeligere. Peders dødsfall Lenke og muligens Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.