Gå til innhold
Arkivverket

[#54554] Åsnes, Erik Heriksen og Elina Eriksdtr Bograngen, Sverige


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Er det noen som har opplysninger om deres aner? De gifter seg i Åsnes i 1871 Lenke Hans forelder er Henrik Olsen Bakken og Eline Einarsdtr. Begge født 1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hei takk for den.Ja det er mulig.I Åsnesboka bind 1. står det at hun er svensk og er fra Bograngen. Og FT 1900 bekrefter at hun er fra Sverige. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f00425&gardpostnr=853#nedre>Lenke Ved dåp av barn er hun oppført født enten 1843 eller 1845. Ved vielse står det 1845. Barn: Elius Lenke Elise Lenke Lina (min oldemor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ersdotter, Elina Piga (ogift kvinna)f. 17/5 1845 i Södra Finnskoga, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 13/11 1862 från Bograngen Lillnäset, Södra Finnskoga, Värmlands län (Värmland) till Åsnes, Hedmark fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 58Emibas emigrationsakt: Södra Finnskoga S 1862 050Onormerade namnformer:Destinationsort: Åsnäs Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk Morten.Kan man konkludere med at foreldrene var (en eller begge) svensk, eller bare at de var i Sverige når Erik ble født i 1844? De to første fadderene hans Olof Henriksen og hustru Lisa Henriksdtr. Han fra Wahlberg i søndre finnskog, hun fra Vermund. Er det familieforhold der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ang Elina Eriksdtr(Ersdatr). Se Hanne Ludvigsen`s innlegg nr. 6 og 7. I Tema 52189 innlegg 847 og 848, er det utfyllende opplysninger.Utrolig hvor mye god hjelp det er å få her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Svein Sørlie

Erik Henriksen Bakholt var blind. Han døde 26.06.1929. Bakkeholtet (der de bodde) - eller til daglig Holtet - ligger rett ved grensestasjonen Linna på Åsnes Finnskog. Hans kone, Eline Eriksdotter født 09.03.1845 i Stampen-Myren, Medskogen, Södra Finnskoga. Foreldre er Erik Larsson Hiiroinen, født 1803 og Lisa Henriksdotter Honkainen, født 1805. De var ikke gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Sørlie

Jeg har forsket på slekt på Åsnes Finnskog, Södra Finnskoga i mange år. Benyttet norske kirkebøker, Genline i Sverige og opplysninger fra andre 'slektsvenner', Digitalarkivet, DIS-treff. Bygdebøkene for Åsnes Finnskog og Södra Finnskoga er noe upålitelige. Om du gir meg din mailadresse til sve-osoe@online.no så skal jeg gi deg dine aner tilbake til 1500-tallet over nyttår. Svein Sørlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.