Gå til innhold
Arkivverket

[#54555] Hvem er foreldre til Petter Pettersen Kvikne på Røros ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hvem er foreldre til Petter Pettersen Kvikne gm Gjertrud Johnsdatter. Deres barn : Berit Lucie Pettersdatter født 3 sept 1801 Røros gm Jens Pedersen Skancke 1795 Røros døpt 20 des 1795 barn av Berit og Jens er Gjertrud Jensdatter 7.2-1839-1918. + Lars Olsen Grind Berit 31.5.1842-1909 gm Ole Corneliusen Schancke Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det må være Petter Pettersen Kvikne og hans kone i 1801:LenkePeter Petersen Qvikne og Gjertrud Jonsdatter Hougen ble gift 29/9-1799.Forøvrig finner jeg ingen Peter med far Peter ?sen Kvikne født i det aktuelle tidsrom. Det kan bety at han rett og slett ble født på Kvikne eller at faren ved hans dåp i Røros har et annet slektsnavn enn Kvikne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Da har ikke han noe sammenheng med navnet Grøntvedt? Finner jeg anene til Gjertrud Jonsdatter Hougen ( Haugen) i Rørosbøkerne? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg må bare si at jeg ikke vet om noen sammenheng med Grøntvedt. Disse folkene er totalt ukjente for meg.Hennes foreldre har du jo i lenken til 1801. Og i 1801 kaller de seg Dreyer.Du kan jo se under Haugen i bind 4 (hvor de bodde i 1801).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.