Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørg Hukkelberg

[#54576] Christen Andersen Bryn, Øvre Eiker

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Christen Andersen Bryn,f. ca 1848, blir far til eit barn født i Flesberg i 1873. Mor er Mari Gulbrandsdtr fra Nord-Gutterud, Flesberg. Christen blir oppgitt å være fra Øvre Eiker. Men hvem er denne Christen? Flere mulige løsninger. Bjørg Hukkelberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har du funnet aktuelle kandidater i kirkebøkene for Øvre Eiker? Christian og Christen ble jo brukt litt om hverandre:Christian Andersen døpt 9.9.1849, Eiker, foreldre Anders Helgesen og Mari Christensdtr.Christian Andersen døpt 21.1.1849 i Eiker, foreldre Anders Arnstensen og Anne Gabrielsdtr.Det er en Chresten Andersen døpt 14.5.1848 i Lier, sønn av Anders Chrestensen/Christensen og Gjøran Olsdtr.Det er også et par i Strømmen og Bragernes, mener jeg jeg så. Hva har du selv funnet, har du allerede utelukket noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Dåp nr. 39:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Flesberg, Klokkerbok nr. I 3 (1861-1889), Fødte og døpte 1873, side 65. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Ser at det står 23 år ved dåp i 1873, og finner en Christen Andersen i 1850 i Skotselv. Finner den samme igjen i 1865. Går ut fra at Bryn ikke er i Skotselv, men han kan selvsagt være bosatt en annen plass. Bryn er vel i Vestfossen? Mari er i tjeneste på Fossesholm i Vestfossen 1875. Syns imidlertid det er for usikkert til å godta at det er hanBjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Det er Bryn -gård i Hokksund . Kan det tenkes at det er herfra navnet kommer? Lenke Vel ikke langt fra vestfossen. Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Han har jeg sett, ja. Ved dåpen i 1873 er det en fadder ved navn Anders Andersen. Der står det et navn etter navnet hans. Hva tyder du det som? Tenkte det var en ledetråd.....Bjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Mener det står Anders Andersen Kopangen.Gård i Flesberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive