Gå til innhold
Arkivverket

[#54576] Christen Andersen Bryn, Øvre Eiker


Gjest Bjørg Hukkelberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Christen Andersen Bryn,f. ca 1848, blir far til eit barn født i Flesberg i 1873. Mor er Mari Gulbrandsdtr fra Nord-Gutterud, Flesberg. Christen blir oppgitt å være fra Øvre Eiker. Men hvem er denne Christen? Flere mulige løsninger. Bjørg Hukkelberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har du funnet aktuelle kandidater i kirkebøkene for Øvre Eiker? Christian og Christen ble jo brukt litt om hverandre:Christian Andersen døpt 9.9.1849, Eiker, foreldre Anders Helgesen og Mari Christensdtr.Christian Andersen døpt 21.1.1849 i Eiker, foreldre Anders Arnstensen og Anne Gabrielsdtr.Det er en Chresten Andersen døpt 14.5.1848 i Lier, sønn av Anders Chrestensen/Christensen og Gjøran Olsdtr.Det er også et par i Strømmen og Bragernes, mener jeg jeg så. Hva har du selv funnet, har du allerede utelukket noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ser at det står 23 år ved dåp i 1873, og finner en Christen Andersen i 1850 i Skotselv. Finner den samme igjen i 1865. Går ut fra at Bryn ikke er i Skotselv, men han kan selvsagt være bosatt en annen plass. Bryn er vel i Vestfossen? Mari er i tjeneste på Fossesholm i Vestfossen 1875. Syns imidlertid det er for usikkert til å godta at det er hanBjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Han har jeg sett, ja. Ved dåpen i 1873 er det en fadder ved navn Anders Andersen. Der står det et navn etter navnet hans. Hva tyder du det som? Tenkte det var en ledetråd.....Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.