Gå til innhold
Arkivverket

[#54580] Har noen DIS Norge?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jeg søker etter Hans Thoresen f. ca. 1782. Han er med mora Giertrud Olsen og stefaren i 1801 i Trondheim, 19 aar. Hvor ble Hans født? Det er en Hans Thoresen til i Strinden i 1801 og jeg har funnet ham f. 1780 Lade. Jeg ser Hans f. ca. 1782 ikke i Domkirken, Strinda (Bakke), Strinda (Lade), Haltdalen eller Vaar Frue 1781-1784. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn 1801-tellingen med Hans Thorsen hos mor og stefar her: LenkeVet ikke om du mener om noen har adgang til å klatre i slektstrær på Dis-treff?Fant ikke noen der som hadde levert data om den du søker, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Som utgangspunkt for videre leting: Hvor er de felles barna Ole og Hans født? Hvor og når ble John og Giertrud viet? Hvorfor er ikke konfirmasjoner ført i denne perioden i Trondheim? Hva med Tiller, som ligger i Klæbu sogn? Hva med Byneset? Hva med Melhus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Her er John og Giertrud trolovet midt på venstre side Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A09 (1784-1801), Trolovede 1791, side 39. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16333&idx_id=16333&idx_listetype=tr&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-38>Lenke . Presten skriver en del, men jeg kan ikke se at det står noe om hvor de er fra.Deres yngste datter Giertrud Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1796, side 112. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Nei, det gjør ikke jeg heller.Men jeg fant en Ole, sønn av Jon Jonsøn og Giertrue Olsdatter, døpt i 1782 Lenke nummer 50 nest nederst på høyre side. Kan presten ha skrevet feil navn på faren i kirkeboka? Eller kan det stå feil når det står 'Thoresen' på Hans i tellingen 1801? Det blir jo bare spekulasjoner, særlig når vi ikke finner Hans' dåp. Finner ikke dette ekteparet i FT 1801 for Trondheim.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.