Gå til innhold
Arkivverket

[#54583] Hvem er Foreldre og besteforeldre Anne Margrete OlsdatterHaanes på Røros ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Her har jeg problemer med å finne ut av dette ? Her trenger jeg noe hjelp.er det rot med årstall. Er det Ole Jonsen Haanes (1780-1862)gm (1801) Lisbet larsdatter Galaaen (1780-1829) som er foreldre til Anne Margrete Haanes?Er det noen som kan forklare dette? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg tror jeg har funnet ut dette. Ser i Rørosbok bind 3 side 105 at det står noe. Hvis det som står er riktig da. Så skal foreldrene være: Ole Jakobsen Haanæs født i 1781 død 1824 gift med Marit Iversdatter Grenadier født i 1786 død 1870. Gården er Håneset nordre gnr 132/115 ( dette er vel Malenavollen?) Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Brudgommen er Unge Karl og Grubearbeider Jon Pedersen Grøntvedt af Røraas Bergstad. 27 år. Far: Grubearbeider Peder Christoffersen Qvikne eller Grøntvedt.Bruden er Pigen Ane Margrethe Olsdatter Haaness af Røraas Sogn. 19 år. Far: Afdøde Grubearbeider Ole Jacobsen Haanesset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Marit Iversdatter er her i 1801:LenkeDe bodde på Stormoen RB 4 side 427. Men vær oppmerksom på at Marits mann her står feil som Jacob Olsen Hånes. Det skal være Ole Jacobsen Hånes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Det er snodig at det er feil i nr 4 og det står riktig i bind 3 ( side 105).Jeg har nå registert Marits mann som Ole Jacobsen Hånes. Takk skal du ha Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lucia Paulsdatter d. 3/11-1748. Far: Povel Olsen (gift 31/5-1746 med Lucia Fastesdatter).Paul Olsen, døpt 26/12-1724. Far: Ole Paulsen (gift med Anne Hansdatter Sevatdal)Lucia Fastesdatter, døpt 20/3-1726. Far: Faste Pedersen (gift med Lucia Olsdatter). Lucia Fastesdatter Kjelsberg var 75 år i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.