Gå til innhold
Arkivverket

[#54584] Jens Jørgensen, f.1801 Vibrandsøy og 2. kone Anna Kristine Amundsdtr.f, Sokndal


Gjest Edith M Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith M Toft

Hvor ble denne fam. av?. I 1867 flyttet denne fam. til Østlandet? iflg. Torvestad kirkebok A10 1857-1878.De hadde da med seg barna Walentin f. 1847, August Martin f. 1850, Bergithe f. 1856 og Svend f. 1861. Finner en Svend Jørgensen,i 1900 telling i Arendal. Stuert i utenriksfart, født i Haugesund 1863? Gift med Ida Christine Larsen fra Kvinesdal. 2 sønner. Finner ingen i 1875 telling. Ser at Arendal ikke er med i 1875 telling. Har noen kjennskap til denne familien, hvor de flyttet? Og hvor ble det av de andre barna?Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Dette var flott Johan Arthur, Skal se mer på dette når jeg kommer fra arbeid. Hvordan fant du ut at det var Vanse de flyttet til, og hvor ligger Vanse?Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det sto i vielsen deres at Sven var konfirmert i Vanse 10.10.1875. Vanse ligger på Lista i Vest Agder. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er en bygdebok som omhandler Vanse. Den heter Lista bygdebok, men det er ikke register i den så det blir litt leting. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

På side 618 i Lista bygdebok, Hoskuldsnesstrand fant jeg at Jens Jørgensen kjøpte gård i 1868. I 1869 gikk datteren Anne Kristine gjennom isen og druknet.Hun må ha vært på besøk, for hun er ikke med som utflytter eller innflytter, men det stemmer det er deres datter. Jens døde i 1877. Senere kom garden på auksjon. Finner datteren Birgitte gift i Sokndalstrand med Julius Abrahamsen, det var jo der moren var fra. Og Svend har jeg funnet i Arendal. Men hvor ble det av Valentin f.1847 og August Martin f. 1850? Noen som ha kjennskap til disse.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.