Gå til innhold
Arkivverket

[#54586] Elseborg Olsdtr. Buneset f. 1865


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Etter det jeg har fått oppgitt var Elseborg Olsdtr. Buneset f. 1865 fra Hevrøy i Austevoll og skal ha døydd i Bergen i 1949. Hun var i arbeid i Bergen og skal ha blitt gravlagt også i Bergen. Det jeg vet om henne var at hun vistnok aldri var gift og døde mens hun var i Austevoll i 1949. Finnes det noe mer info om henne noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Lars Johannessen

Det er kanskje hun som dør 14.oktober 1949 Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Bysoknet i Vardø, Ministerialbok nr. 7 (1886-1897), Døde og begravede 1893, side 269. Permanent sidelenke: Lenke Anbefaler at du legger inn forespørsel på Arkivforumet om ytterligere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er mulig at hun var sydame? Jeg vet så altfor lite om henne. Ofte dukker det opp saker og ting lenge etter at dem som man kan spørre er borte. Denne dama var morfar sin eneste søster. Ho bosatte seg i Bergen, mens morfar bosatte seg på Hevrøy i Austevoll. Brødrene Hans Olai, Nils Olaj og Jakob drog til Amerika. Jeg har funnet etterkommerne etter både Hans og Nils, men finner ingenting om Jakob? (Jeg vet at Jakob drog i 1888, og at han trolig bosatte seg i Adams i Minnesota, men mer vet jeg ikke)Når det gjelder Elseborg så vet jeg omtrent ingenting bortsett fra at hun døde i 1949.Når man begynner å grave slik, så kan det dukke opp interssante opplysninger og det ville vert interesant om noe slikt kunne vert tilfelle her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Lars, du meiner vel at Elseborg/Elseberg dør i Bergen? Eg forstår ikkje den første lenka di, men den andre er grei nok. Det døydde også ei Elseberg Olsen i Bergen i 1944.Visst det er 'rett' Elseborg Terje har lagt ut i 1900-teljinga, er Ole faren og Olai er kanskje broren?Her er vel dama i 1865: LenkeMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Marianne - ja, den første lenken ble feil. Terje - de opplysningene du er ute etter kan kanskje finnes av Arkivforumet, der vil det kunne ligge opplysninger ifm dødsmeldingen, når hun var født o.l. Kan hende ligger det også opplysninger ved farens dødsfall i 1922 som Arkivforumet kan gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.