Gå til innhold
Arkivverket

[#54589] smed Peder Gundersen/Kirsten Torsdt. (Lunde/Lundeeiet) Holt sogn, AU.


Gjest Liv Løvtjernet
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Løvtjernet

smed Peder Gundersen, f. ca 1797 på Heien, g. 8/10-1824 Holt kirke med Kirsten Torsdt., f. ca 1797 på Lundeeiet(?), Holt sn.Peders foreldre tror jeg måtte være skomaker Gunder Pedersen, (Kiernbo,Kiembo?,Kleven)f. rundt 1767 og Kari Tengelsdt. (Næs?, Vegårshei?)f. rundt 1769.Disse bodde i ft. 1801 på Kleven, Vegårshei sammen med sønnen Peder, f. 30.09.1797 (fra kirkeoka) og Gunders mor Sigrid Gundersdt. f. rundt 1734.Kirsten Torsdt.'s foreldre tror jeg var T(h)or Larsen Espenæs (Lundeeiet) og Ane Jensdt. Gve?Kan noen bekrefte om jeg er på rett spor?Har lånt bygdeboka over Holt sogn, men der finner jeg ikke noe. Og Vegårshei lå vel under Gjerstad (Gjierrestad.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

HeiVed søk på FS finner jeg følgende barn døpt i Holt med Tor Larsen og Ane Jensdatter som foreldre:Lars 8. juli 1786Lars 18. oktober 1788Kirsten 31. mars 1793Kirsten 24. september 1797Jens 13. juli 1800Lars født 18. mars og døpt 10. juni 1804Dødfødt sønn 18. mars 1804Ser ut til å ha vært stor barnedødelighet i dennne familien, dersom dette er riktig. Kan ikke finne andre Kirsten med Tor Larsen som far døpt i Holt på dette tidsrommet, men det er på FS. Kan lete fram dåpsnotisene i de skanna kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Lars (1786) var sønn av Tor Larsen Lønne Eje og Anne Jensdatter [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070601330613.jpg>LenkeLars (1788) var sønn av Thor Larsen LundEje og Anne Jensd. LenkeKirsten (1793) var datter av Thor Larsen Lønne Eje og Anne Jensdr LenkeKirsten (1797) var datter av Thor Larsen Espenæs Luneje og Ane Jensd. LenkeJens (1800) var sønn av Thor Larsen Løne og Ane Jensd LenkeLars og den dødfødte (1804) var barn av Thor Larsen Løneje og Ane Jensd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Thor Larsen Twede og Anne Jens. Grensen (?) ble trolovet 28. august og gift (cp) 11. september 1785. Vitner/forlovere var Thor Christensen Angelstad og Niels Nielsen Twede. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.