Gå til innhold
Arkivverket

[#54608] Fra Ringsaker til Amerika og den berømte nåla?


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Christian Frederiksen, f. 6.7. 1817, Tjerne-eie, Ringsaker og kone Marthe Frideriksdatter, f. 5.3. 1819, Lysgård, Fåberg fikk minst åtte barn. Her er familien i 1865: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0412&kenr=008&bnr=0016&lnr=000>LenkeTre av brødrene emigrerte til amerika. Syver Arnt Christiansen, f. 21.8. 1853, Brobakken, Ringsaker. Hans utreise har jeg ikke funnet, men han kom tilbake en gang på begynnelsen av 1900-tallet.Johannes Christiansen, f. 10.3. 1860, Brobakken, Ringsaker. Her er hans utreise: LenkeFerdinandt Christiansen, f. 4.2. 1852, Båshus under Bjerke søndre, Ringsaker. Utreisen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I census 1900 for Chicago finner jeg skredder Ferdinand Fredriksen f. i Norge i februar 1850, innvandret 1884. - Jeg tror nok likevel dette er rett mann! Han er gift og har to barn.

bilete3888.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser i 1910 er begge Ferdinands barn i live i 1910, men kun den yngste, altså datteren, bor hjemme. Vi finner også ut at Ferdinands kone er i sitt 2. ekteskap, men hun hadde ikke barn i første ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til Ferdinand dør her:Name: Susie BjurstromSSN: 320-56-5766Last Residence: 60010 Barrington, Lake, Illinois, United States of AmericaBorn: 31 Jul 1892Died: Apr 1979State (Year) SSN issued: Illinois (1973 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattersønnen til Ferdinand:Name: Charles J. BjurstromSSN: 339-03-6504Last Residence: 60050 Mc Henry, McHenry,Illinois, United States of AmericaBorn: 31 Jan 1918Died: 11 Aug 2000State (Year) SSN issued: Illinois (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

I've noticed this just by chance, although i have moved from Illinois i still have some access...found several obits for Susie and relatives... so if given an email address i will forward them. The living family will be very easy to find. fyi..dc's will be online sometime early next year..for Cook county..details still not set...visit the Cook county clerk website, i suggest, Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Opps, the instructions are mostly in norsk...i have no idea how to change Lindenhurst to Sun City as i do not read the language of my mother!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henry Fredricksen bor i Chicago med sin danskfødte kone Marie i 1920 og 1930. Ved begge tellingene har de kun sønnen Howard hos seg f. ca. 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Har desverre hatt problemer med PC-en, men nå er jeg oppe å går igjen.Jeg vil få sende et stort takk til Jon for alle opplysninger han har funnet om familien til Ferdinand Fredriksen og samtidig vil jeg også sende et stort takk til Roger Thauland som jeg har mottatt åtte mailer fra med masse opplysninger om samme familie. Jeg er svært fornøyd.Imidlertid mangler jeg opplysninger om broren Johannes. Er det noen som føler seg kallet til å prøve?MVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.