Gå til innhold
Arkivverket

[#54617] Husmannsfamilie på Flåtten, Meråker, Stjørdal prestegjeld


Gjest Steinar Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Eik

FT Stjørdal 1801 viser at det bodde en husmannsfamilie under garden Flåtten: Nils Jensen, 46 år, og kone Marit Pedersdtr., 35 år. De hadde på dette tidspunktet tre barn: Jens 11 år, Peter 4 år og Inger 2 år.Var det flere barn i familien? Jeg er også interessert å få kunnskap om barn født etter 1801, - hvorvidt de vokste opp eller ikke.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Nils Jensen Nustadplass f 1756, d 1808 giftet seg i 1789 med Marit Pettersdatter Meraker, disse bodde på Flaatten fra de giftet seg (da Marit ble enke giftet hun seg med i 1816 Petter Sivertsen Hegra)Nils og Marit hadde barna: Jens 1790-1877 Aasheim, Peter 1792-1795, Ola 1795-1795, Peter 1797, Inger f 1800 (neste bruker på Flaatten)Ola 1802, Ingeborg 1803 g på Røros, Lisbet f 1806 d 1889 på Hegnes. Marit fikk ingen barn i sitt andre ekteskap. Bare spør om du har andre spørsmål. Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Mange takk for hurtig svar, Grete! De tre barna som ble født etter 1801, var ukjent for meg. Jeg vil gjerne få lov til å stille to spørsmål om disse: 1.Hvem ble Ingeborg Nilsdtr. gift med på Røros? 2.Hvor ble det av Ola Nilsen?Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Ingeborg giftet seg med Jens Andersen f ?. Ola står det ingenting om. Dette er alt som sies i bygdeboken, så det er vel kirkebøker som må saumfares..vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Takk skal du ha nok en gang. Da kjenner jeg din gode vilje til å hjelpe, samtidig som jeg vet litt om begrensningene i bygdeboka. Nå går jeg løs på kirkebøkene for å finne ut mer om disse to.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.