Gå til innhold
Arkivverket

[#54626] Bamble i Telemark 1900 - 1920


Gjest Arne Olav Egner
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Stian Bjørnø Kjendal

Hei!Denne klokkerboka er ikke avlevert enda.Vi i Grenland Ættehistorielag har filmet denne på prestekontoret.Er det noe du trenger oppslag på?MvhPer Stian B. Kjendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Fra Kjendal har jeg mottatt følgende melding. 'Denne kirkeboka er faktisk levert på cd til statsarkivet på Kongsberg, da det var de som ordnet med tilatelse for filming på prestekontoret.' Nå er kan hende filmingen utført på en litt annen måte enn de øvrige kirkebøkene. Jeg har mottatt de informasjonsbitene som 'noen' ba meg om hjelp til å finne. Takk for hjelp til Per Stian Bjørnø Kjendal. Men det er sannsynlig at mange andre som ikke har tilgang til arkivet på Kongsberg leter etter informasjon fra nettopp denne klokkerboka. Hva bør gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I felleskatalogen til arkivene, finnes oversikt over hvilke kirkebøker og klokkerbøker som er avlevert. For Bamble: LenkeDet er dessuten litt uklart hvilke bøker det er snakk om, gjelder det kirkebøker eller klokkerbøker?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Stian Bjørnø Kjendal

Saken gjelder kirkebok for Bamble 1900-1917.Den ligger fortsatt på prestekontoret i Bamble.Men jeg fikk til en avtale med SA Kongsberg ved Kjell Kleivane om at siden boka er gammel nok fikk vi filme den siden så mange etterspurte den.En cd med resultatet er levert til Kjell Kleivane.Jeg har ingenting imot at denne kommer ut på digitalarkivet, selvfølgelig mot at det står hvem som har filmet dette.Trenger arkivverket en ny kopi kan jeg levere det.Filmingen ble gjort med et 6 megapixel speilreflekskamera i farger, så kvaliteten er god. MvhPer Stian B. Kjendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.