Gå til innhold
Arkivverket

[#54629] Tyding av tekst, lysninger Domkirken Trondheim 1799


Gjest Grete Kjersti Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Kjersti Lund

Prøver å tyde teksten vedrørende mine 3xtipp-oldeforeldre Carl Oluf Nensen og Karen Renseth. Noe er ganske lesbart for en ukyndig som meg, noe ikke. De er innført som par nr. 5 på venstre side i krk.boka Lenke (håper lenka virker)Dette er hva jeg greier å tyde: ”Søndagen 5? oktober……… fra Sverrig……professor Dahl i Schogn(Skogn?)…og kaaberslager Carl Nenzeen………pigen Caren Isachsdtr Renseth…….” ?Kan noen være behjelpelig med resten?På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Hei Grete.Et forsøk.Løverdagen d. 5 October, mældte Sig eftter foreviste attester Soa....el?? fra Sverrig, som fra Hr. Professor Dahl i Schogn mig?? og kaaberslager Carl Nenzeen, at være forloved med Pigen Caren Isachsd. Reenseth, og forlangede Til lysning for Ægteskabets lovlighed Cavere Gustav?? Erich Edler.På venstre side: Copul. d. 24de Octob. 1799.Løverdagen betyr lørdagen og den 5. oktober 1799 var på en lørdag.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Løverdagen d. 5te October mældte sig efter foreviiste Attester saavel fra Sverrig, som fra Hr. Professor Dahl i Schogn Ungk. og Kaaberslager Carl Nenzeen at være forloved med Pigen Caren Hansd. Reenseth, og forlangede Tillysning. For Ægteskabets Lovlighed cavere Gustav Erich Edler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.