Gå til innhold
Arkivverket

[#54635] Alstahaug, Herman G. Stephansen f. ca 1828


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Her er Christiane og Christian i 1865. Lenke'Logerende lever i ulideligt samlv med en gift Mand, som føder hende.' født i Vigers prg. Hvor er det?Første lenken din i (5) er feil. Det er Hermans dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Her har du Christine med alle barna i 1875, enke; Lenke Christian Gernerius Stephansen 1862 Christine Georgine Stephansen 1865 Hermande Karoline Stephansen 1866 Hendrik Johan Stephansen 1868 Olufine Larsine Stephansen 1870Carl Stephansen 1871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ser man det ja, og ved vielsen med Pertine, dukker jo begge foreldene deres opp med navn. Men hvor kom de fra da? Jeg blir borte i 15 min. må få datteren trygt i hus. Kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Her er Kriti(ane)s fødsel og dåp i Ullensvang, f 220539, d 010639 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11718&idx_id=11718&uid=ny&idx_side=-59>LenkeHer gifter hun seg igjen med Niels Mathias Mathiesen 190376 Lenkeog her får hun barn igjen Nils August i mai 1876 LenkeOlivia Kristine i 1878; og da heter hun Amundsen; Lenke Olaf i 1880 LenkeNils i 1882 † , og da heter hun også Amundsen;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Håper din håpefulle er kommet i hus. Min er 30, så han må klare seg selv, og manden sover allerede. Tror jeg også må gå til sengs nå. Artig. Min manns ene oldemor var fra Strømsnes, men det er ikke samme slekten. Hun var datter av politi Ludvig Kornelius Strømsnes, 1866-1937, og Marthe Katrine Kjøkkelvik, 1867-1905.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I 1891 bor Nils Mathisen sammen med to av døtrene fra 1. ekteskap, men Christiane er ikke der;[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=47&filnamn=berg1891&gardpostnr=24109&merk=24109#ovre>LenkeMarie LenkeMathilde LenkeChristian er gift og har fått egen familie i 1891 LenkeJeg tror dette må være Chritine, og at det 39 er blitt til 59;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, men ble den godeste Herman skilt fra Petrine? Kanskje der kan finnes noen skifter som kan belyse denne saken noe klarere... Legg spørsmål inn på AF om det, du ser hvordan jeg gjør det. Har to spørsmål inne f.t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.