Gå til innhold
Arkivverket

[#54650] Hans Martin Torgrimsen, f. 1860 i Eidanger. Kan noen hjelpe meg å finne ham?


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Hans Martin Torgrimsen er født 18.11.1860 i Eidanger og døpt 27.01.1861 i Eidanger.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5951&idx_id=5951&uid=ny&idx_side=-20>LenkeForeldrene er Torgrim Halvorsen og Gunild Mathiasdatter (jmfr innlegg 54604).Han blir konfirmert i Tanum kirke i Brunlanes 03.10.1875 og familien bor da på Agnes.LenkePå det tidspunktet er faren, Torgrim Halvorsen, gift på nytt, med Nicoline Mathilde Larsdatter.I 1883 får de en sønn som også døpes Hans Martin. Han døpes i Kjose kirke i Brunlanes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
Gjest Sissel Johnsen

Hei! Enda en gang tar jeg dette temaet fram. Jeg har nå lest i bygdebok for Brunlanes at Hans Martin Torgrimsen f. 1860, reiste til Australia i 1880. Har søkt i emigrantarkivene på digitalarkivet uten å finne ham. Har noen gode tips til hvor jeg skal lete etter ham?Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.