Gå til innhold
Arkivverket

[#54660] Ole/Olav Ulvestad fra Syvde til Voss


Gjest Kjartan Brastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjartan Brastad

Ole Albert Mathias Antonsen Ulvestad fra Syvde på Sunnmøre, født 2. januar 1909 gifter seg 18. juni 1930 på Voss med Olava Gurina Gregersen. 6. mars 2000 dør Olav Ulvestad fra Voss. Jeg mangler opplysninger om disse personene for tiden etter 1930 og vet derfor ikke om Ole og Olav er samme person, eller om det er to personer. Jeg mangler også opplysninger om det var/er etterkommere etter Ole og Olava. Er det noen som har opplysninger om Ole og eventuelle etterkommer? Hvis personene er nålevende kan jeg oppgi mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Det er nok din Ole - du kan sjekke i Disnorge.no/gravminner. Fødselsdato og dødsdato stemmer. Kona Olava døde i 1993. Ei Margit var fødd 1/4-1944 og døde kort tid etter, 29/4. Aner ikkje om det er slekt.Når eg får tid skal eg sjekke om lokalavisa har dødsannonse for Olav/Ole. Der vil det stå eventuelle barn/barnebarn.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Takk for opplysningene så langt. Ole er en fjern slektning som jeg ikke har hatt særlig med opplysninger på før. Du nevner Margit og sier rett etterpå 'Aner ikkje om det er slekt.' Betyr dette at du er usikker på om Margit var i slekt med Ole og Olava, eller betyr det at du ikke vet om de fikk flere etterkommere? Olava var født i 1899 og fikk neppe flere barn etter 1944. Fra 1930 til 1944 er det 14 år og plass til mange barn, hvis de fikk flere barn. Finnes det bygdebøker for dette området, og som kan gi mer opplysninger? Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ole, Olava og Margit ligg i same grav ser det ut som, på Voss. Ho er kanskje ei dotter? Eg var litt rask då eg skreiv at Margit var fødd 1/4-1944 og døde 29/4. Det rette skal vera at ho døydde 1/4 og vart gravlagd 29/4. Det står faktisk ikkje fødselsår eller dato på Margit... Rart at dei venta i 4 veker før gravferd?Vossaboki av Kindem har ikkje opplysningar om nokon Antonsen eller Ulvestad. Bøkene kom ut først på 30-talet og er dårlege.Skal prøve å få sjekka lokalavisa for mars 2000 i morgo.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Søkte på døde på Voss 1890-1962 og fann faktisk Margit Olavsdtr Ulvestad. Ho var anleggsarbeidars barn, fødd 31/7-1931. Busett på Ringheim. Så fann eg også ein Ove Olavson Ulvestad, fødd 30/6-1935 og død på Statens epileptikerheim i Sandviken (Bergen) 13/8-1951. Familien busett på Rohne står det - skal vel vera Rogne eller Rokne.Trur nok begge desse var Ole og Olava sine born.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Alder på barna passer jo bra og det er vel sannsynlig at de tilhører familien. Jeg har ikke funnet andre med Ulvestad som etternavn på Voss, men har heller ikke lett så veldig grundig. Jeg går ut fra at lista over døde på Voss inneholder personer med bopel på Voss. De to du nevner har sikkert vært registrert med Voss som bopel. Det kan jo ha vært flere barn som enten har flyttet fra Voss, eller som har skiftet navn ved giftermål. Jeg kjenner forøvrig ikke til lista over døde på Voss. Ligger den på nettet, og i tilfelle med hvilken adresse?Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Gå inn på Databaseveljar oppe til venstre og søk på fylke, stad eller tidsrom. Prøver å legge på ei lenke, men usikker på om dette blir rett. LenkeMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Eg har funne dødsannonsa, og det er inga tvil om at Ole hadde barn, barnebarn og oldebarn. Eg vil ikkje skrive alle opplysningane her - send meg ein mail på marianne punktum bakketun krøllalfa gmail punktum comPS! Eg brukar ei anna e-mail adresse her på Forumet.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Mailen er mottatt og inneholder informasjon om flere etterkommere. Tusen takk til Marianne som har funnet frem alle opplysningene.Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.