Gå til innhold
Arkivverket

[#54666] Søker opphav til Johanne Christine Ejnersdatter Eek f. 1780


Gjest Tor Inge Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Inge Mathiesen

Jeg søker foreldre og aner bakover til Johanne Christine Ejnersdatter EEk, født 1780 og gift 31. desember 1809 i Nykirken i Bergen med Christopher Erichsen Liknes. Christopher var sjømann av yrke og født ca 1777 på Nedre Liknes på Karmøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Einar Laursen og Birthe hadde også disse barna:Birthe Laurentia, 1774 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=88&filnamn=stavdpb4&gardpostnr=2068&merk=2068#ovre>LenkePeder Eeg, 1779 LenkeAndrea Birgitte, 1782 LenkeEinar Laursen og Birthe Pedersdatter Eeg ble trolovet 6. juli og gift 11. november 1773 i Stavanger domkirke (se hhv. til venstre og høyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er barna til Christopher og Johanne Christine. Kanskje du, ved å slå opp dåpen i de skannede kirkebøkene, kan finne slekt blant fadderne?Bolette Bergithe, 1808, NK (her har Johanne fått farsnavn Endresdatter) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=139&filnamn=dp12011668&gardpostnr=52320&personpostnr=154044&merk=154044#ovre>LenkeEllert Andreas, 1810, NK (nå heter mor Enochsdatter!) LenkeErich Abraham, 1814, NK (nå heter mor Einersdtr) LenkeOg så finner jeg et uekte barn, døpt 1802 i Nykirken, ved navn Johanne Christine! Og faren er bortreist matros Christopher Eriksen (!) LenkeIflg. Family Search het foreldrene til Christopher Erichsen Erich Pedersen og Bodel Christophersdatter. Lurer på om dette er faren til Christopher i f.t. 1801 – gift for 2. gang Lenke. Så vidt jeg kan se, eksisterer det bare en kronologisk liste for Skudenes/Ferkingstad/Åkra, Bokn for årene 1770-1842, jf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Inge Mathiesen

Tusen takk igjen Grethe. Dette var et spor som jeg skal følge videre, men det viser også at jeg mangler en del kunnskaper om hvordan jeg skal søke og ikke minst h v o r. Takk igjen, mvh Tor Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Heisan! Her er det visst et lite slektssammentreff: sønnen til Sven Røberg gifter seg med datteren til matros og los Christopher Eriksen i Nykirken i 1835 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=204&filnamn=vigd1816&gardpostnr=9886&merk=9886#ovre>Lenke, jf. (nr. 20) LenkeSer at Bolette Bergitte kalles Eriksen ved giftermålet i 1835. Det satte meg på tanken om at moren, Johanne Kristine, kan ha blitt kalt Eriksen hun også. Finner en enke Johanne Eriksen blant døde i Bergen i 1826. Hun er da 50 år gammel, og det gir fødselsåret 1776. Men jeg har INGEN garanti for at dette er rette damen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.